härlig ledig lördag... ☀️

Lördag och ledigt, underbart. Dessutom bjöd grabbarna mig på en härlig sovmorgon! Skönt efter en veckas arbete med tidiga mornar... 

Morgonen var lugn och härlig. Edwin skulle sova sin första powernap när jag klev upp, så Mattias gjorde honom sällskap. Själv satte jag mig på altanen med tidningen och en kopp kaffe, i lugn och ro. Ett morgondopp i poolen blev det också. Bästa starten! 👌

Förmiddagen rullade på... Mattias och Edwin tog en långpromenad. Eller ja, jag misstänker att dom gick till kiosken och hängde där! 😂 Själv tog jag fram gräsklipparen och fixade gräsmattan fin tills mamma och pappa skulle komma hem. Svettigt värre! Det blev ett svalkande pooldopp när jag var klar. Phew! 💦

Efter lite mer fix inför mammas och pappas hemkomst (typ bädda rent osv) blev det ute-mys med min lilla gos. Han fick plaska i badbaljan och jag försökte sola. Inte det lättaste att njuta av solen när man har småbarn. Tur att det bara är en värdslig sak... Man får passa på att njuta av barnen medan dom är små. Sola kan jag göra om några år! 😜

På tidiga eftermiddagen åkte jag hem till lägenheten med all packning som vi haft med oss under veckan i mammas och pappas hus. En hel del... Men det mesta hade jag hunnit tvätta, så det var bara att vika in i garderoberna. Skönt att få packa upp i lugn och ro! 

När jag kom tillbaka till grabbarna hade dom gjort sig redo för kvällens äventyr. Golf och grillning med Carro och Hannes! ⛳️🍗🍷

Vi började med en golfrunda. Carro skjutsade Edwin i vagnen och vi andra spelade. Ja, ett tag i allafall... En helvetesblåsa på handen fick mig att ge upp. Aj! Det fick bli en golfpromenad istället. För 100 kronor. Tjoho. 

Lilleman skötte sig fint i vagnen. Lite trötthetsgnäll innan han somnade bara, annara verkade han trivas där på golfbanan! 😁

Efter golfen var det grilltime på Norrvägen, hos Carros föräldrar. Edwin var med oss ett tag, sedan gick vi över med honom till hans mormor och morfar som kom hem från Göteborg. Som dom hade saknat lilleman! Och han verkade ha saknat dom... Han fick se mormor först, och jag har allvarligt talat aldrig sett honom så till sig. Han pussades och skrattade så jag trodde han skulle kikna. Så underbart att se! Helt otroligt lycklig blev han. Ja, han har inte varit ifrån sin mormor och morfar i en hel vecka förut. Så det är väl klart att han har saknat dom! ❤️

Vi bestämde att han skulle få sova där inatt. Jag hade tänkt ta hem honom sovandes efter att vi hade grillat klart, men det var mormor och morfar alldeles för Edwin-sjuka för. Klart han fick stanna! När man ser sitt barn så lycklig och trygg med ens egna föräldrar så blir man alldeles rörd. Och jag är så oerhört tacksam att Edwin har en så nära och fin relation med sin mormor och morfar. Jag litar på mina föräldrar till 200% när det gäller allting. Och dom är dom enda som jag känner mig trygg med att han sover hos själv. Ingen annan, utan att mena något illa. Men dom känner honom utan och innan. Världens bästa mormor och morfar! 

Edwin hade inte ens tid att titta på mig när jag gick bort till Carro, Hannes och  Mattias! 🙊 Maten var precis klar när jag kom tillbaka. Uuuunderbart gott... Carro bjöd på rosé och sommarkvällen kändes fulländad. Mat, vin, musik, skratt, godis, krocket, sällskapsspel och bara hur trevligt som helst! 👌

Klockan tickade på fort och vid midnatt började vi på att packa ihop. Sedan tog vi alla fyra en promenad hemåt i sommarnatten. 

Nu ligger jag hemma i våran renbäddade säng som stått orörd i en vecka. Konstigt (men lite skönt) att vara i sitt eget hem. Jag kommer sakna närheten till gräsmattan och utelivet dock... Tur att vi har när dit, haha! 🙊

Trött som bara den är jag, så det ska bli skönt att sova nu. En hel natt dessutom! Sedan har jag nog bråttom upp till mamma och pappa för att pussa på min lilla prins! På kvällen kommer även den stora prinsen hem, en efterlängtad storebror! 💙💙









Kommentarer
mamma

Fina ord 💕 mormors hjärtat slog dubbla volter igår när jag träffa Edwin 💕 puss😘

2014-07-20 @ 23:39:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0