full fart på jobbet... 😅

Tisdagen skulle vi kicka igång klockan 07:30 tyckte Edwin. Det tyckte inte den trötta mamman... Jag lyckades förhandla till mig en sovmorgon, grabbarna gick upp medan jag somnade om! Mammas och pappas Hästens-säng är sååå mycket skönare än våran... 

När vi alla var vakna blev det kaffe, frukost och påklädning. Lite lek också, sedan begav vi oss till stan. Jag hade tänkt kika runt lite, men klockan hade sprungit iväg och var redan 11:45 när vi kom fram. Så vi gick direkt till mitt jobb för en fika! ☕️

Edwin fick lunch och vi vuxna mumsade på mackor och godbitar. Det var väldigt mycket folk där, så efter en timme gick jag ner och bytte om. Pussade grabbarna hejdå och började jobba! 

Det hade varit full fart på eftermiddagen igår, så jag förväntade mig en jobbig eftermiddag idag med. Men så farligt blev det inte... Visst var det mycket folk (brukar vara det då det är fult väder) men det var mest fikafolk. Inga matbeställningar nästan! 

Klockan tickade på, svetten rann och vips var det dags att städa. Skönt att få låsa och åka hem! 

Väl hemma möttes jag av en glad bebis. Blir så varm i hjärtat när han jublar av glädje över att få se mig! Jag längtar verkligen till den 16 augusti då jag blir mammaledig igen. Gud vad vi ska mysa! Ja, det har varit väldigt nyttigt att få jobba dessa veckor. En lite pause i mammalivet. Få vara vuxen, umgås med vuxna, prata med vuxna. Och sakna sitt barn. Det känns redan att jag har fått ett annat perspektiv på tiden med Edwin. Nu när jag är ifrån honom halva dagarna så inser jag hur dyrbar tiden med honom är. Så gissa om jag längtar till hösten? Har 7-8 månader som mamma på heltid framför mig! Med lite extrajobb på helgerna. Underbart. Jag har ju "sparat" in två månader av ledigheten i och med jobbet i sommar. Och Mattias har kombinerat semester med pappaledigt medans. Så därför kan Edwin vara hemma några månader längre i vår innan han börjar på dagis. Toppen! Han står förresten i kö på båda förskolorna i Forsa nu. Spännande. Och läskigt! Min lilla bebis... 

Mattias hade gjort god mat tills jag kom hem. Egenrökt fisk med sås och potatis. Mums! 👌 Efter maten myste jag med en trött bebis innan han skulle sova. Pappa skötte nattningen medan jag tog en dusch. 

Nu är det kväller och den spenderas i soffan. Kvällsfika och bra tv. Men sent blir det inte, klockan är nämligen ställd på 04:15 imorgon. På't igen bah! 😅





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0