fläktande vindar... 👏

Torsdag och äntligen lite fläktande vindar! Inte samma tunga, kvava och heta luft idag. Riktigt skönt måste jag säga...

Edwin tyckte att det var morgon klockan 06:40 men det höll inte mamman med om. Mattias var däremot tvungen att kliva upp, för han skulle lämna in Peugeoten för att fylla på ac:n. Han åkte iväg och jag tvingade Edwin att mysa med mig i sängen. En timmes ofrivilligt mys från lillemans sida. Men efter lite välling så somnade både han och jag om. Till klockan 10:00! Vilken pangsovmorgon. Precis vad jag behövde...

Sedan rullade förmiddagen på. Kaffe, frukost, påklädning och en liten promenix. En sväng på RK blev det också... Två jättefina böcker till barnen, en liten zinkkanna och en tröja till Elias. Sedan slog vi oss ner under träden här utanför och njöt av skuggan! 👌

Klockan tickade på och jag var tvungen att åka mot jobbet. Våran Peugeot har ju som sagt varit okörbar i några veckor, men nu är den hemma. Dock inte helt hundra. Fortfarande hål i avgasröret (eller nått) så bilen låter ju som en traktor. Fy vad jag skämdes när jag kom in till stan... Tänk om man kunde få bli miljonär och byta ut våra två skruttbilar? Jag ska åtminstone försöka övertala min käre sambo att vi ska byta ut en av dem. Lättare sagt än gjort, tyvärr! 😏

Nåväl. På jobbet gick det bra. En lagom eftermiddag där vi fick mycket gjort. Dessutom gick klockan fort, det gillas! Städa och mullra hemåt i traktorbilen...

Väl hemma var lägenheten tom. Edwin och Mattias hade varit i Bobygda hos lillens farmor och farfar hela eftermiddagen, och blev kvar länge! Så jag fick en liten lugn stund här hemma... Duschade, plockade lite, tog det lugnt i soffan och förberedde hemgjord pizza på gubbens begäran. 

Edwin var på gladhumör när dom kom hem. Älskade unge! 💕 Han myste med en flaska välling medan vi andra åt pizza, mmm... 🍕

Innan läggdags blev det ett bad för Edwin. Plask plask! Sedan gjorde jag honom natteklar medan pappsen diskade undan. Men ikväll var han svårnattan, ungen våran. Tror han har riktigt ont i tandköttet nu. Han tuggar frenetiskt på nappen och vrider sig samtidigt som han oh:ar och aj:ar. Lillhjärtat... Som förövrigt har krypit omkring rätt bra idag! Det hade släppt idag hos farmor och farfar, han kom på hur han skulle göra. Sedan fick jag se lite här hemma ikväll. Åh, mammahjärtat exploderar! Min lilla duktiga kille. Första krypstegen, tre dagar innan 9 månadersdagen. Kom ihåg att anteckna i boken! ☝️

Efter mycket om och men så somnade lillplutten. Dock i våran säng... Så nu ligger han här bredvid och sussar sött. Ja, ibland orkar man inte stå på sig! Mysigt att han honom nära är det ju också! 😘

Imorgon väntar ett fm-pass, sedan är det helg! Ska bli så skönt. Efter jobbet imorgon vankas det 20-årskalas också. Min kära kusin och Edwins gudmor Frida fyller år! 🎈❤️




 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0