ett härligt dygn... 👌

Lördag! Vi vaknade upp allihopa i samma säng, i lilla stugan i Dalarna. Vid 8-tiden tyckte barnen att det var morgon... 

Vi klev upp och träffade dom andra. Elias hade längtat efter Tilda! Frukost, lek och på med solskyddsfaktor. Sedan packade vi fika och gick ner mot sjön! Det var 27 grader i vattnet, så morgondoppet blev inte så svalkande direkt. Haha! 😅

Hela förmiddagen spenderade vi nere på playan. Jag, Mikaela och barnen. Mattias och Jonas tog båten ut på en fisketur. Plask, bad, sol, lek och fika! Och barnen var hur nöjda som helst. Då är väl livet som bäst?! 👌

Det enda negativa med vår förmiddag vid vattnet var alla envisa bromsar... Och ormen vi såg simma förbi oss. Fy! 🙈

Mitt på dagen kom fiskegubbarna in igen. Dom skulle hämta upp Tilda och Elias så dom fick åka en sväng med båten. Förväntansfulla! Jag och Mikaela tog upp småttingarna till stugan för att göra lunch, diska och få dem att sova en stund. Allt gick bra. Både Edwin och Sanna somnade. Mikaela gjorde mat och jag diskade. Teamwork!

Efter ett tag kom resten av gänget tillbaka. Elias och Tilda hade fått varsina fiskar. Lyckliga! 🙊 

När alla hade fått mat i magarna så hoppade vi in i bilen, dags för lite shopping! Vi åkte mot Lager 157. Det var superlängesedan jag var där, så det var kul att få fynda lite. Och för en gångs skull så blev det mest till mig själv! 😂 Ett par jeans, två linnen, två tröjor, solglasögon, fem par strumpor var till barnen, kalsonger till Elias och ett par BEBE-byxor till Edwin. Det blev även ett besök på Trend och Tradition. Lite pysselgrejer m.m till Elias och en ljuslykta till mig. Nöjd med alla fynden! 👌

Efter en glassfika åkte vi hemåt och började packa ihop. Det tråkigaste... Men det gick faktiskt bra, barnen lekte fint under tiden. Sedan tog Elias och Tilda en dusch i ute-duschen. Så mysigt i kvällssolen, och skönt att svalka sig innan bilfärden! Vi kramades hejdå och påbörjade resan hem... 🚗💨

Nu är vi snart hemma, drygt en halvtimme kvar. Barnen har precis somnat, så det ska bli spännande att se om dom fortsätter sova när vi kommer hem eller om dom blir vakna till natta... Vi hoppas på det första! Det är mycket att packa upp som jag gärna vill ta tag i direkt. 

Det ska bli skönt att komma hem nu, även om vi haft ett underbart dygn på bortaplan. Men hemma är nog alltid bäst! 😃









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0