ett dygn i dalarna... 😃

Fredagen kom, och gjorde entrĂ© med dunder och brak. Klockan 04:30 ringde min klocka, efter en halvkass natt... Edwin hade svĂ„rt att sova pĂ„ grund av vĂ€rmen, sĂ„ det var en ledsen kille vi hade. Han och Mattias stĂ€ngde in sig i sovrummet, och jag försökte samla nĂ„gra timmars sömn ute pĂ„ soffan. Klockan 02:30 vaknar jag av att Elias var ledsen. Kissolycka, ooops! Upp och bĂ€dda rent, sedan försöka somna om. Det gick sĂ„dĂ€r nĂ€r jag visste att klockan snart skulle ringa..  Men jorĂ„, nĂ„gra timmars sömn blev det vĂ€l. 

PĂ„ jobbet gick allt bra! Ett lugnt förmiddagspass, trots löning. Antar att vĂ€dret spelar stor roll... Ja, jag skulle inte ha rĂ€nt pĂ„ stan en dag som denna om jag var ledig iallafall. Men det var faktiskt skönt med en lugn förmiddag! 👍

Efter jobbet Ă„kte jag hemĂ„t. Skynda skynda! Åkte till mamma och bytte bil med henne, vi skulle nĂ€mligen fĂ„ lĂ„na deras bil till Dalarna. SupersnĂ€llt! I med bilstolarna och hem till grabbarna... 

Vi packade det sista, duschade och plockade ihop sĂ„ att det ser nĂ„gorlunda bra ut nĂ€r vi kommer hem. Sedan gav vi oss av. Minisemester! 😃

BilfĂ€rden gick suverĂ€nt. Förutom att jag tycker att Mattias Ă€r en vĂ€rdelös bilförare. Jag Ă€r precis som hon pĂ„ radioreklamen... "Akta! Bromsa! Blinka! SĂ„dĂ€r kan du inte köra! Oooh! Nej! Kööör!" 🙈 Barnen sov iallafall mer Ă€n hĂ€lften av vĂ€gen. Tröttisar! Skönt med en bil med bra AC ocksĂ„... 

I Valbo gjorde vi en liten paus. Toalettbesök, blöjbyte, vatten, mat, fika och ett snabbt besök pĂ„ Elgiganten. Skönt med en benstrĂ€ckare! Sedan var vi redo att köra den sista biten... Barnen var vaknade och lekte med lite leksaker bak i bilen. Inget gnĂ€ll, verkligen skönt! 

Innan vi kom fram blev det ett stopp pĂ„ en Ica-affĂ€r ocksĂ„. Handla lite frukost, barnmat och götta! 😁

Sedan kom vi fram till paradiset. Ja, det Ă€r sĂ„ fint hĂ€r i Jonas och Mikaelas stuga! Litet, charmigt och med vattnet runt knuten. Idylliskt. 😍

Barnen hittade varandra pĂ„ en gĂ„ng! Tilda 4 Ă„r, Elias 3 Ă„r, Sanna 1,5 Ă„r och Edwin snart 9 mĂ„nader. Tripp trapp trull bull... Det blev mycket lek och spring! Fotboll, upptĂ€cktsfĂ€rd och en massa bus. Elias trivdes verkligen och vĂ„gade följa efter Tilda mer och mer ju lĂ€ngre kvĂ€llen led. Glada och nöjda barn, det Ă€r livet det! 👌

KvĂ€llen blev verkligen hĂ€rlig. Sol, vĂ€rme, grillning och en massa annat gott. Plus mycke skratt. Barnen höll sig vakna superlĂ€nge, sĂ„ vi hoppas pĂ„ sovmorgon imorgon?! 🙏

Nu har vi gjort natt och krypit ner i sĂ€ngarna. Vi sover i ett sovrum hela familjen. Edwin i en spjĂ€lsĂ€ng och Elias mellan oss. Mysigt! Batterierna ska laddas inför morgondagen som troligtvis kommer att innehĂ„lla en massa lek, bus, bad, fiske och skratt. Dessa mĂ€nniskor Ă€r fantastiskt hĂ€rliga och enkla, sĂ„ vi njuter verkligen av att vara hĂ€r! ❀








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0