en väldigt fin lördag... 👌

Lördag och jobb för min del. Men bara en kortdag, och det kändes inte ett dugg motigt att åka imorse. Detta var nämligen den nästsista jobbhelgen denna sommar. Är ledig tre helger i rad nu, riktigt skönt. Dessutom så hade jag på känn att den här dagen både skulle vara lugn och gå fort... 

Så rätt jag hade! En dölugn dag hade vi. Men om man dricker mycket kaffe och pladdrar på som bara den, ja då flyger timmarna iväg ändå. Vi stängde på en halvtimme, sedan rullade bilen hemåt. 

Väl hemma möttes jag av en tom lägenhet. Grabbarna hade gått till en lekpark. Då kunde jag i lugn och ro byta om, plocka ihop lite och packa badkläder. Sedan mötte jag upp grabbsen i lekparken. Älskade pojkar! 😊

Jag, Elias och Edwin tog en promenad upp till mina föräldrar. Mattias gick hem och tittade på trav och skulle komma upp med bilen lite senare. Vi andra hade bråttomt till pool-grill-och-tårtpartyt på Norrvägen... 😃

En underbar eftermiddag i solen fick vi. Dom hade köpt en lite större pool än Elias lilla, så nu fick vi alla plats att sitta och svalka oss. Hääärligt. Det blev alltså mycket bad och plask. Även Edwin satt en stund i sin badbalja och njöt. Mamman njöt i solstolen en stund, lovely! 👌

Allt var frid och fröjd, ja för det mesta... Elias fick ett sjujäkla utbrott efter ett tag. Men han lugnade ner sig och vi kramades förlåt. Han började bli extremt trött, så då är det svårt att hålla humöret uppe! 🙊

Efter allt poolbad var det dags att hugga in på middagen. Grillat! 👌 Mums vad gott... Alla åt med god aptit, ja förutom Elias. Han tvärslocknade på soffan en stund, och åt när han vaknade. Hihi, det är jobbigt med sommar! 😅

En härlig sommarkväll... Tryffeltårta till efterrätt och alla älskade människor som gör livet så bra! Hade vi inte alla varit så förbannat trötta så hade jag gärna stannat halva natta och bara njutit. Men Elias och Mattias ville åka och fiska. Och både Edwin och jag var supertrötta. Så vi packade ihop och åkte hemåt. Nöjda efter en superdag! ☀️

Storgrabbarna tog sina fiskespön och drog iväg på en gång. Själv nattade jag Edwin. Välling och hopp i säng! Men han bara låg och babblade... Jag hann både vika tvätt, slänga in en ny maskin och ta en snabbdusch innan han somnade. Mammas lilla pruppunge! 😘

När det blev lugnt och tyst här hemma slog jag mig ner på balkongen. Härliga sommarkväll... Vatten ur ett vinglas, snus och tystnad. Det kan vara väl så lyxigt som en utekväll. Om inte lyxigare! 😁

Har precis hängt tvätten nu och tror banne mig att jag ska kryps till kojs. Är så galet trött efter 6 dagars arbete med en del tidiga mornar och olidlig värme. Det bli skönt med en dag ledigt imorgon, sedan kör jag på i 5 dagar igen. Men som sagt, nu väntar 3 lediga helger och det känns super! 👏









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0