en svettig trött dag... 💦

Tisdag och fortfarande varmt som tusan! Trots värmen har natten varit bra, lilleman vaknade en gång vid 01-tiden och sov sedan nonstop till 07:30. Men mamman var trött ändå... Vi blev vaken länge igår. Beck och chips! 

Mattias var gullig och gick upp med lilleman så jag fick sovmorgon. Dessutom så åkte dom till Maxi för en storhandling. Guld värt! När dom kom tillbaka var jag utvilad och pigg. Kaffe och frukost! 👌

När jag var redo för dagen tog jag med mig Edwin på en promenad. Han somnade i vagnen och jag styrde mot Röda Korset. En del fynd... Två bodys till Edwin, byxor och en luvtröja. En tunika och tröja till mig. En sparbössa i trä och en liten zinkbalja. Men bästa var nog den lilla Blixten Mcqueen bilen till Elias! Den åker och snurrar, och kostade så mycket som 2 kronor. Hoppas han blir glad! 😃

När lilleman hade vaknat var det dags för mig att åka mot stan. Mamma skulle skjutsa mig, och vi ville kika runt lite före... För mig blev det bara ett par skor till mig själv, medan mamma shoppade loss till barnen! Halva reapriset är grejer det. Massor av bra kläder till hösten. Puss och tack, bästaste mormor "Sann"! ❤️

På jobbet gick det bra, trots värmen. Kylarna uppe i köket håller på att strejka dom också... 18 grader i ett kylskåp känns ju sådär! Ommöblering och tillfälliga lösningar. Suck! Men det var skönt med en hyffsat lugn eftermiddag iallafall. 

När jag hade slutat tog jag hem mammas och pappas bil från stan. Dom skulle nämligen ut och käka ikväll. Jag åkte direkt till mormor som äntligen kommit hem från fjällen! Som jag har saknat henne... Lite fika och prat innan jag åkte hemåt. 

Väl hemma höll Edwin på att somna. Skyndade mig in och pussade lite på honom. Min lilla älskling... 

Nu har jag precis ätit en sen middag, min kära gubbe hade gjort fisk idag. Mums! Dessutom hade han diskat undan. Vad han kan! 😘👍

En dusch och hopp i säng blir det för mig nu. Trött! Klockan ringer 04:20 imorgon, så lite sömn vore nog inte så tokigt. Hoppas på en bra natt! 😅







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0