en perfekt tisdag... 👌

Tisdagen till Ă€ra sĂ„ bestĂ€mde sig min mĂ€nskliga vĂ€ckarklocka för att börja pipa 45 minuter innan mobilalarmet skulle starta... Även om Mattias tog Edwin dĂ„ sĂ„ vĂ„gade inte jag somna om. Godmorgon! 

Jag klev upp och gjorde mig redo för jobbet. En otroligt lugn morgon och förmiddag hade vi... Veckan innan löning + fint vĂ€der brukar innebĂ€ra folktomt hos oss. Vi fick lite nytta gjord istĂ€llet. Sedan fick jag finbesök av min Ă€lskade familj som kom och fikade! Mattias, Elias och Edwin hade varit pĂ„ BVC innan och gjort en 8 mĂ„naders kontroll. Mammas storkille vĂ€ger nu 9,4 kilo och Ă€r 72,5 cm lĂ„ng! Allt sĂ„g perfekt ut enligt kurvan. Elias mĂ€tte sig ocksĂ„ och han har spurtat ivĂ€g till 103,5 cm. Vilka lĂ„ngskĂ„nkar vi har hĂ€r hemma! 🙊 

SĂ„ efter bvc-besöket var grabbarna fikasugna. Vi hade folktomt just dĂ„, sĂ„ jag kunde i lugn och ro sitta ner och fika med dom. Mysigt att fĂ„ umgĂ„s med familjen fast man jobbar! Även min pappa kom och fikade, sĂ„ det blev ett riktigt familjemöte! 😜

Resten av fm-passet fortsatte att vara lugnt. Men Ă€ndĂ„ var jag dösvettig nĂ€r klockan blev 13:00 och jag slutade. Skulle tro att vi har nĂ€rmare 30 grader dĂ€r inne... 😅💩

Efter jobbet skyndade jag mig hem. Hem till mina Ă€lsklingar! Edwin skulle precis till att ta en powernap. SĂ„ vi bestĂ€mde att jag och Elias skulle Ă„ka till stranden, sĂ„ pappa och lillebror fick vila lite innan dom ocksĂ„ skulle komma dit. Sagt och gjort. Vi packade badklĂ€der och lite fika i kylvĂ€skan. Mot playan! 😎

Den lilla stranden hĂ€r i nĂ€rheten har blivit en favorit. NĂ€ra, litet, barnvĂ€nligt, oftast lite folk och mer grĂ€s Ă€n sand. GrĂ€set Ă€r toppen om man inte vill ha hela stranden med sig hem och fĂ„ ett grustag i hallen... 

En underbar eftermiddag pĂ„ stranden fick vi. Elias Ă€r ett riktigt baddjur och var i vattnet hela tiden. Även jag badade massor! Det var 23 grader i vattnet, riktigt hĂ€rligt. Efter en liten fikapaus (eller liten och liten... Elias Ă„t tre kallkorvar, en drickyoghurt och tvĂ„ kakor!) sĂ„ blev det Ă€nnu mer plask och bad. Till Elias stora glĂ€dje kom det en till liten kille som han blev kompis med. Han var ocksĂ„ 3 Ă„r och Ă€lskade bĂ„de Blixten McQueen och Angry Birds. Snacka om matchande par! Dom lekte massor, hoppade, plaskade, rullade i sanden och hade det superskoj... En nöjd Elias! 👍

Efter tvĂ„ timmar kom Ă€ven pappsen och lillebror dit. En varm Edwin fick plaska lite vid strandkanten. Uppskattat! Vi vuxna njöt av glada barn som varken var ledsna eller omöjliga. DĂ„ Ă€r livet hĂ€rligt! 👌

Efter lite mer fika sĂ„ packade vi ihop, klĂ€dde pĂ„ oss och gick till bilen. Klockan hade redan blivit 17:15 och Elias klagade pĂ„ magont... NĂ„gon som badat för mycket tro?! 🙈

Vi svĂ€ngde förbi hos mina förĂ€ldrar innan vi Ă„kte hem. Elias nallade pĂ„ deras middag och Edwin bara myste med mormor/morfar. Tror nog att Elias hade druckit lite dĂ„ligt... För efter tvĂ„ glas bubbelvatten och lite mat sĂ„ försvann det onda i magen sa han. Tur! 

KvĂ€llen kom och vi Ă„kte hemĂ„t. Packa upp och slĂ€nga in en tvĂ€tt. Fullproppad med handdukar och badklĂ€der! Sedan fick barnen hoppa ner i ett bad. VĂ€lbehövligt. Duscha bort all svett, solkrĂ€m och sand. Dom satt bra lĂ€nge och lekte och plaskade. Edwin tittar med stora ögon pĂ„ allt som storebror gör! 🙊 Medan jag höll koll pĂ„ barnen sĂ„ lagade Mattias mat och kokade nappsoppa. 

Upp med barnen, smörja in och försöka hĂ„lla vakna ett litet tag till. Fast ganska snart fick Edwin lĂ€gga sig med en flaska vĂ€lling. Vi andra Ă„t middag medans. Spagetti och köttfĂ€rsĂ„s, med en iskall lĂ€ttöl. Mums! 👌

Lillpruppen vĂ„ran somnade fort, tror klockan var 19:15 ungefĂ€r. Elias var vaken ett litet tag till. Glass pĂ„ balkongen, tandborstning och lĂ€sa saga. Sedan sussade Ă€ven han sött! 

NĂ€r barnen hade somnat sĂ„ Ă€gnade jag en timme Ă„t hemmet. Det hamnar liksom i glömska dessa varma sommardagar. Eller ja, man vill/hinner inte med. Jag diskade undan ett berg av disk, vek tvĂ€tt, hĂ€ngde en ny och tog ett varv med sopen. Bort med det vĂ€rsta! Sedan fĂ„r man leva med att det Ă€r som det Ă€r pĂ„ sommaren. Man Ă€r ju hellre ute Ă€n inne! Sen kommer ju hösten och allt gĂ„r pĂ„ rutin, sĂ„ man fĂ„r passa pĂ„ att slarva och njura ordentligt nu! 🙊

Nu ligger jag i soffan efter en dusch. Sopslut... Inte undra pĂ„ att barnen blir trötta sĂ„nnahĂ€r dagar! Phew. KvĂ€llen blir inte lĂ„ng kĂ€nner jag. Fast nu vaknade Edwin och ligger och skrattar. Haha, unge. Vi fĂ„r se nĂ€r vi kommer i sĂ€ng helt enkelt, tur att jag har ett em-pass imorgon! 😅










Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0