en lugn skön dag... 👌

Torsdag och sovmorgon! Ja, efter en sen nattning så sov lilleman enda till 08:30. Men var mamman piggare för det? Nja... 

Upp och koka kaffe! Sedan blev jag faktiskt lite piggare efter en kopp ute i solstolen. Lilleman fick gröt, därefter lekte han själv en bra stund medan jag rengjorde poolen. 

1,5 timme efter att vi gjort morgon så ville Edwin sova igen. Tröttis! Han somnade i vagnen och jag fick en väldigt lugn och skön stund! Mattias fick en supersovmorgon, så medan grabbarna sussade passade jag på att njuta av sommaren! Solade och svalkade mig i poolen några gånger. En underbar förmiddag! ☀️

Klockan tickade på och jag var tvungeb att göra mig redo för jobb. Duscha och iväg! Duschen kändes dock onödig... Fem minuter på jobbet och man är sjöblöt av svett. Spelar ingen roll om det är stressigt eller lugnt. Det är sååå varmt där inne! 😅

Idag hade vi lite gäster. En lugn eftermiddag! Så vi fick lite annat gjort istället, skönt med sånna dagar ibland. Speciellt när tiden går fort. Alltid skönt när man har städat klart och får åka hem! 👍

Fast idag åkte jag inte hem direkt... Åkte till mormor och vattnade hennes blommor, hon är nämligen i fjällen. Medan jag ändå var där passade jag på att duscha och tvätta håret i lugn och ro. Kom på att jag hade ombyte med mig i väskan, så ja, varför inte! Skönt att känna sig fräsch igen. Och att få komma hem fix och färdig sen! 

Var även en sväng till vår lägenhet och vattnade blommor. Tog in posten och kollade läget. Längtar inte hem direkt, det är tusen gånger skönare med hus... 

När jag kom till Norrvägen var det ingen hemma. Grabbarna mina var på väg hem från Bobygda där dom myst med lillens farmor och farfar idag. Passade på att tömma/fylla diskmaskinen och plocka ihop lite innan dom kom hem. Åh, mammas älskade gofis! Ett glatt återseende. 

Kvällen har varit riktigt mysig! Mamma-och-son-tid... Vi har myst i soffan, lekt på golvet och gosat i sängen. Edwin har varit så himla glad, och jag ääälskar det. Underbara barn. Men det blev en sen kväll. Han somnade nyss bredvid mig här i sängen, runt 22-tiden. Och jag ska faktiskt göra detsamma. Är så trött, så trött. Dessutom så ringer ju klockan tidigt för ett fm-pass. Men sen så, sen är det helg! 👌😁☀️🌸





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0