en härlig torsdag... ☀️

Torsdagen inleddes med ett tidigt pass på jobbet för min del. Jag klev upp redan klockan 04:00 då Edwin vaknade, sen vågade jag inte somna om. Upp och iväg! 

På jobbet var det lugnt som tusan. Och varmt. Det går inte att beskriva hur hett det är... Om vi ändå hade haft nå fläktar elle nånting?! Guldstunderna är när man måste springa ner i bageriets stora kyl eller frys. Haha! 

Klockan 13 slutade jag och fick då veta att vi hade bråttomt till stranden. Hela familjen skulle åka och bada med Elias mamma och lillasyster! Så jag skyndade mig hem, rafsade ihop lite fika, packade det viktigaste och sedan var vi redo att åka. Mot playan! 😎

Det blåste ganska friskt vid sjön, men det var bara härligt tyckte en svettig jag. Men ja, det blev rätt svettigt ändå... Jag och Johanna var själv med barnen den första tiden. Och självklart så bestämde sig alla tre ungarna för att grina. Tror vi skrämde bort halva stranden, haha. Men tillslut kom även Mattias och Peter, så då fick Elias badsällskap! Vi badade allihopa i omgångar. Edwin tyckte det var roligt att sitta vid strandkanten och få småvågorna på sig! Men ganska snabbt blev det ombyte och mys på handduken för honom. Vi fick låna Idas vagn så Edwin fick ta en tupplur också, snällt! Då passade den vita sälmamman på att svalka sig, häääärligt. Men jag får nog leva med att vara blek och fet denna sommar. Kanske nästa år, eller om fem... Haha! 😅

Lite fika blev det också innan vi packade ihop och åkte. En mysig stund på stranden, trots trötta och griniga barn i början. Elias var totalt slut när vi åkte hem! Tror vi hann åka 50 meter med bilen innan han tvärslocknade, hihi tröttis! 🙊 

Väl hemma packades allt upp. Elias fortsatte att sova vidare i sin säng. Jobbigt med värme och stranddagar! 💦

Sedan blev det mys med mitt lilla gotroll. Han var så glad och rolig, bara tokade sig hela tiden! Efter en timmes bus och mys så kom mina föräldrar hit. Edwin fick följa med mormor hem och sova där inatt. Mattias ska nämligen på nattfiske med min pappa, bror och Peter. Jag börjar klockan 13:00 imorgon och då sover nog Mattias än, så barnen ska ändå vara på Norrvägen hela dagen. Då kändes det smidigt att Edwin får sova där, så kommer jag och Elias dit när vi vaknar imorgonbitti. Dessutom så fick ju jag och Elias en kväll heeelt föt oss själva! Mysigt och välbehövligt. All tid åt honom! 💙

Ja oj vilken mysig kväll vi har haft, jag och min världsbästa bonusson. Vi bestämde oss för att börja med en picknick. Elias fick välja ställe, och det blev under några träd alldeles utanför oss. Mysigt ställe tyckte han! Där lekte vi massor, låg och tittade upp i himlen och fikade lite. När vi kom in tog vi ett bad tillsammans, massor av skum och leksaker! 👌

Rena och fina blev det lite soffmys. Jag passade även på att vika tvätt och hänga en ny. Elias lekte en bra stund själv också, tror han njöt av allt lugn och ro! 🙊

Till sen middag gjorde vi varma mackor. Mums! Elias åt nästan två stycken. Bra betyg. Han fick även i sig en hela flaska vatten! Toppen!

Vi hade filmkväll med pirater och lite godis. Vardagslyx! Men klockan tickade på fort och vips var klockan 21:30 redan... Tandborstning och hopp i säng. Så mysigt att få sova bredvid Elias inatt. 

Vi pratade om dagen och allt möjligt, sedan läste vi favoritboken och pussades godnatt. Direkt in i drömmarnas värld för Ellipelli... 💙

Och det dröjer nog inte länge för mig heller. Trött som bara den! En tidig morgon (natt) och värmen sätter sina spår. Håller tummarna för att Elias bjuder på sovmorgon! 😜








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0