en galen pride-dag... 🌈

Lördag... Hade jag vetat hur jobbig denna dag skulle bli, sĂ„ hade jag aldrig velat masa mig upp frĂ„n sĂ€ngen imorse... Eller ja, ifrĂ„n soffan. Edwin vaknade sjuttioelva gĂ„nger inatt, sĂ„ för att samla ihop nĂ„gra timmars sömn inför arbetsdagen sĂ„ flyttade jag ut till soffan. Snark! 

En jobbig dag som sagt... Pridefestival i Hudik och hundra miljoner fikagÀster pÄ DackÄs. TvÄ personal. DÄ kan ni tÀnka er! Trine i kassan och jag vid maten. Men vem diskar och fyller pÄ kaffe/mjölk/vatten/whatever?! Ingen. Eller ja, det skulle jag ocksÄ hinna. Egentligen. Phew, vilken dag... NÀr klockan var 15:00 och vi stÀngde sÄ hade vi kö ner till dörren, tre fulla diskstÀll och fullsatt pÄ uteserveringen. Jaha, vart börjar man? Efter mycket slit och mÄnga liter svett sÄ vart vi Àntligen klara klockan 16:30. Skönt att lÄsa och Äka hem!

Skyndade mig hem för att duscha av mig allt klibb och svett, sedan upp till NorrvĂ€gen dĂ€r Edwin och Mattias var. Åh, Ă€lskade unge! 

Men vi hann bara pussas och kramas ett litet tag, sedan följde jag med mina förĂ€ldrar pĂ„ Ă€ventyr! Lilleman Ă„kte hem med pappasen för att göra natt. Mammans tur att vara utepĂ„! 😜

Vi Ă„kte till LĂ„ngvind för att kolla pĂ„ Accent som hade spelning. Min lillebror, Frida, Anna, Carina och Benny! Dom Ă€r sĂ„ jĂ€kla bra. Otroligt proffsiga! Det var till och med sĂ„ bra att mamma lyckades övertala mig att ta en svĂ€ng-om. Roligt! Förutom att njuta av bra musik sĂ„ blev det Ă€ven fika i trevligt umgĂ€nge. En hĂ€rlig sommarkvĂ€ll... 👌

PĂ„ vĂ€gen hem blev det en kvĂ€llsmiddag pĂ„ Mcdonalds, gött serru. Och nu Ă€r jag hemma igen, trött enda in i sjĂ€len. Ska krypa ner under tĂ€cket snart och lĂ€ngta till morgondagen dĂ„ jag fĂ„r vara med min kĂ€ra son! Som jag saknar honom nu... NĂ€stan sĂ„ att jag vill vĂ€cka honom, men nja, vĂ€ck inte den björn som sover! 😅



BĂ€staste mamma och pappa! â„


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0