en blandad bra dag... 👌

Söndagen "kickade" vi igĂ„ng klockan 07:00 pĂ„ pricken. Jag var galet trött... Upp och göra vĂ€lling, sedan hoppas att ungen somnar om! Det gjorde han inte pĂ„ en gĂ„ng. Men vi lĂ„g och myste i en timme i sĂ€ngen, sedan lyckades vi alla somna igen. Underbar morgon! 

NĂ€r vi klev upp fick jag avnjuta en kopp kaffe pĂ„ balkongen medan far och son lekte inne! Mmm-mm-mm... ☕

Sedan vinkade vi hejdĂ„ till pappan som skulle Ă„ka till Bobygda och laga lĂ„set pĂ„ vĂ„ran bil, Ă€ntligen. Jag och lilleman gjorde oss redo för en promenad. HĂ€rligt vĂ€der! ☀

Vi gick upp till mina förĂ€ldrar. Fika och mys! Sedan var det dags för Edwin att sova, sĂ„ dĂ„ passade jag pĂ„ att Ă„ka hem och göra ett stĂ€dryck. Det var pĂ„ tiden! Dammsög, torkade golven, stĂ€dade toaletterna, bĂ€ddade rent och hĂ€ngde tvĂ€tt. Himla skönt att fĂ„ det fint och frĂ€scht igen... 🌾

NĂ€r jag var klar Ă„kte jag upp till NorrvĂ€gen igen. Min lilla plutt var vaken! Vi myste ute i skuggan pĂ„ en filt med massa leksaker. Jag lyckades Ă€ven sno Ă„t mig lite tid i solstolen. Oj vad hĂ€rligt! 👌

Tiden gick och min lilla plutt tyckte att livet var pest och pina. Det enda som dög var att bli skjutsad i vagnen. SĂ„ vi gick en liten runda. Han somnade, men bara en liten stund. Sedan var han rĂ€tt missnöjd. Inte lĂ€tt att vara 8 mĂ„nader alla gĂ„nger! 🙈

Mattias Ă„t i Bobygda och jag blev bjuden pĂ„ middag hos mamma och pappa, gött. Grillad kyckling med goda tillbehör! 👌 Edwin fick titta pĂ„ Barnkanalen play medans, och det var tydligen bĂ€ttre Ă€n allt annat vi försökt med. Alla nöjda och glada! 

PĂ„ tidiga kvĂ€llen kom Mattias med Elias. EfterlĂ€ngtade Elli... Vi bestĂ€mde oss för att ta ett kvĂ€llsdopp vid det lilla badstĂ€llet pĂ„ vĂ€gen mellan oss och mina förĂ€ldrar. Mysigt stĂ€lle! DĂ€r hĂ€ngde jag ofta nĂ€r jag var liten, men vi har faktiskt inte varit dĂ€r med Elias Ă€nnu. Det blir defenitivt fler gĂ„nger, vi bor ju sĂ„ nĂ€ra! 👍

Edwin sov i vagnen medan Elias, Mattias och min pappa badade. Inga badkrukor dĂ€r inte! Jag och mamma bangade dock... NĂ€sta gĂ„ng, haha. Det var inte varmt i vattnet, men tydligen tillrĂ€ckligt för att kunna ligga i och simma. Himla roligt tyckte Elias! Han njöt verkligen. Men vi fĂ„r se upp... Han var inte ett dugg rĂ€dd för att gĂ„ ut mot det djupa! 🙈

NĂ€r vi kĂ€nde oss klara Ă„kte vi hemĂ„t. Jag och Edwin promenerade. Det blev kvĂ€llsfika nĂ€r alla var samlade, sedan tog jag och Elias en dusch tillsammans. Varmt och skönt tyckte Elli som var lite frusen, hihi. Mattias gjorde Edwin natteklar och gav honom vĂ€lling medan jag gjorde storebrorsan redo för natten. BĂ„da barnen sussade sött klockan 20:45, den lilla efter en halvtimmes försök och den stora efter tre sidor ur en bok. En trött Elias med andra ord. Hoppas dom sover gott inatt nu, skatterna! 💕

Nu Ă€r det kvĂ€ller och vi vuxna pustar ut i soffan. En bra blandad dag med sol, stĂ€d, tvĂ€tt, chill, grill och bad. Underbart! Resten av kvĂ€llen spenderar vi framför en film med lite kvĂ€llsfika, sedan kryper vi ner i renbĂ€ddade sĂ€ngar och laddar för en ny vecka! En vecka som innehĂ„ller tvĂ„ födelsedagar och mycket jobb för min del. En em-vecka som innebĂ€r tre eftermiddagar, tvĂ„ förmiddagar och Lördagsjobb pĂ„ det. Meeen det ska nog gĂ„ bra det ocksĂ„! 😜











Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0