årets varmaste dag... 😅

Onsdag och mitten på veckan. Hej hopp vad tiden går! Snart har jag bara tre veckor kvar på sommarschemat, sedan väntar en mysig mammaledig höst. Fast jag ska fortsätta att jobba varannan helg på Dackås, lite extraklirr i kassan och ett bra sätt att få vara bara Sara mitt i allt. Det blir nog super! 👍

Dagen till ära så sov barnen i sina sängar till 07:45 ungefär. Det var nog för att Edwin var vaken till 23-tiden igår efter att han vaknade på kvällen, busunge... Men det var riktigt skönt att få sova en hel natt! 😃

Morgonen flöt på här hemma... Kaffe, frukost och påklädning. Ja, det lilla man behövde ha på sig idag. Varmare ute än inne! 😅

Jag hann även dona lite med blommorna på balkongen. Alla växter bara dör ju för mig... Är det nånting jag inte har så är det gröna fingrar! Hon som bor under oss har superstora och fina blommor överallt på sin balkong. Hos oss hängde det bruna och torra föredetta blommor i hängkrukorna. Kastade dom och flyttade dit nya. Hoppas dom håller sig fina ett tag till... 🌺

Vid 10-tiden gick vi ut, hela familjen. Först en promenad till Ica för att köpa mat till Edwin. Sedan gick vi ner till bryggan här nedanför. Elias ville meta lite! Han lyckades få två små abborrar och var riktigt stolt. Vi badade även fötterna medan lillebror sov i vagnen! 

Efter ett tag gick vi hemåt och slog oss ner under träden här nedanför. Härlig skugga! Elias lekte och Edwin hade det skönt på filten. Mattias hämtade banan som kidsen fick i sig, samt massor av vatten. En mysig stund utomhus! ☀️

Mitt på dagen gick vi en sväng till Röda Korset. Har inte varit där på evigheter... Men vi hade lite bråttomt, så det blev inte så många fynd. Ett linne till Elias, byxor till Edwin och en tunika till mig. Nöjd ändå! 

Vips var klockan så pass mycket att det var dags att åka. Alla for till Norrvägen för att äta lunch, sedan lämnade jag mina grabbar och åkte mot jobbet. Hade verkligen inte lust för fem öre idag... Men det var bara att åka! 

Eftermiddagen på jobbet var lugn, och varm. Över 30 grader! Det fullkomligt rann svett av oss. Minsta lilla ansträngning resulterade i svettdroppar. Så himla ofräscht... Tur det var lugnt, annars hade vi nog svimmat.

Till slut slog klockan äntligen 18:00 och det var dags att städa och åka hem. Phew! 💦 Åkte direkt till mamma och pappa där jag fick äta middag. Grabbarna mina hade precis åkt hem efter en heldag där med poolbad, lek, mat och vattenmelonfika! 🍉

Innan jag åkte hemåt hann jag slänga mig i poolen jag också. Liiiiite svalkande iallafall... 😂

Väl hemma möttes jag av en vaken Elias, lillpruppen min hade hunnit somna för natten. En stor bamsekram fick jag av Ellipelli, sedan tog vi en dusch tillsammans. Svettiga och varma! 

Mattias åkte och fiskade med Peter, så jag och Elias blev ensamma ett tag. Vi hann kika några minuter på en Spindelmannen-film, sedan var han i drömmarnas värld. Utslagen kille! 🙊

Jag har slagit mig ner i soffan nu efter att jag har möblerat lite. Flyttade den svarta steghyllan från köket till sovrummet. Vi behövde mer plats bakom matstolarna! Men nu blir det lugnt enda tills det blir hopp i säng. Känner mig helt dövven... Imorgon ringer klockan tidigt, så det vore nog inte så tokigt att tacka för sig och ladda batterierna nu! 😜










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0