jobbig dag för lillgubben...

En jobbig natt.... ZzzZzZz! Kvällen och första delen av natten gick bra. En avslappnad kille som sov hyffsat bra. Vid 3-tiden vaknade han. Äta, grina, gnälla och bara sova några minuter åt gången. Trött mamma! Mattias åkte iväg på fisketävling vid 8-tiden, strax därefter lyckades vi äntligen somna och sova ett par timmar. Tätt intill varandra, jag och min älskade lilla bebis. 

När vi vaknade till liv igen hade vi det ganska bra en stund. Babysittern dög faktiskt ett bra tag medan jag åt frukost och gjorde mig redo. Sedan blev det lite gnäll, men så fort han kom ner i overallen och bilstolen så blev han lugn. Vi skulle nämligen åka till Bobygda, jag och lilleman. Träffa lillens farmor och farfar. Även hans faster och två kusiner som var på besök från Dalarna! 

Kusinerna Frida och Rasmus blev helt tokiga i lilleman. Det skulle mysas och pussas och bäras hels tiden, hihi. Till en början gick allt bra, en rätt nöjd liten Edwin. Hans kusiner är mer vild än tam, så det var stoj och liv hela tiden. Jag hade tre ungar i knäet när jag ammade... Så till slut blev det nog för mycket för Edwin. Efter två vakna timmar brakade helvetet lös... Han bara skrek och grinade! Inget hjälpte. Till slut lyckades faster Kicki få honom att somna till i 20 minuter kanske. Mattias kom dit efter fisketävlingen han också. Vi åt och sedan var vi tvungna att åka hem... Edwin vaknade och skrikshowen var igång igen! Stackars lilla bebis. Turligt nog somnade han som en stock i bilen hem. 

På vägen hem svängde vi in till mina föräldrar. Lillebror, Frida och Minnah var på besök från Ljusdal. Edwin sov som en utslagen hjälte framför brasan. Minnah låg på golvet bredvid, nosade och slickade lite på honom ibland. Fina hund... Vi vuxna drack kaffe och hade det lugnt och skönt.

Sedan bestämde vi att jag och Edwin ska sova här hos mina föräldrar. Mattias ska upp tidigt och leverera köttfärs, och jag tackar inte nej till lite hjälp inatt. Eller lite... Det betyder så enormt mycket att få vara här och slappna av. Och jag tror Edwin märker på mig att jag är avslappnad faktiskt. Han blir så lugn han också! 

Tidigare ikväll, efter att jag hade ammat Edwin, åkte jag hem en sväng med Mattias. Skulle hämta lite grejer och hann faktiskt med lite nytta! Diska undan, vika tvätt, gå ut med sopsorteringen och ta en skön dusch. Som sagt, vila är inte alltid att sova... Det är ibland guld värt att få göra dom där sakerna i lugn och ro. Man blir avslappnad när man vet att det är gjort. Och det ger ny energi. 

Sedan åkte jag tillbaka till Norrvägen. Edwin hade varit lugn och nöjd. Kvällen har vi spenderat i soffan! Popcorn och massa bra tv. Lillgubben myser i mormors famn! Så himla mysigt att vara här... Sedan hoppas vi på en bra natt. Mina underbara föräldrar säger att dom tar nattpasset om Edwin blir otröstlig. Så imorgon har han nog en utvilad och pigg mamma! Är så otroligt tacksam för all hjälp vi får från er, mamma och pappa. Bättre mormor och morfar kunde Edwin inte få. Och Elias fick världens bästa bonusmormor och bonusmorfar. Vi älskar er! 


Mys med kusinerna och faster Kicki.


Kommentarer
Helen

Ja tänk va såna små saker som att duscha eller få sitta på toa i lugn och ro är så värdefullt nu förtiden! Rena lyxen att få ta en låååång dusch och tvätta håret utan stress. Man behöver dom små stunderna för att orka med. Va inte rädd att be om hjälp av dina nära och kära Sara (de verkar mer än gärna ställa upp)! Hur ska du annars orka vara den bästa mamman Edwin kan få?
Vi får försöka få till nån träff med våra små killar nåt tag?! 😀

2014-01-05 @ 14:04:21
Sara

Tack för peppande ord! Ja, dom där stunderna är ibland mer värdefulla än att få blunda några minuter, hihi. Men jag är uppriktigt imponerad av dig som är helt själv på veckorna!!! Det skulle nog jag aaaaldrig orka med... Supermorsa! Ja, en träff med pöjkarna bör vi snarast styra upp tycker jag! Carro som har all tid i världen kan väl baka något och bjude hem oss ;) haha! Så kan Emil försöka lära Edwin hur man sover! :))

2014-01-05 @ 15:18:03
Helen

Det är en vanesak :)
Sen har jag haft ganska tur som har en väldigt lättsam och glad liten kille (än så länge i alla fall, dom har väl sina perioder!) Just nu är Emil inne i nån inte-somna-förrän-mitt-i-natten-period, så han och Edwin får väl utbyta erfarenheter kring det här med sömn ;)
Ja vi får ta och säga det till Carro ;)

2014-01-05 @ 15:31:07
mamma

2014-01-05 @ 15:42:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0