en utvilad mamma här...

Vilken underbar natt! Jag har verkligen sovit djupt och bra. Edwins mormor och morfar nog nattningen och första nattpasset, medan jag fick lägga mig och sova nere i källaren. Lilleman sov enda till 04:00! Sedan kom min mamma ner med honom till mig. Vi ammade och somnade om tätt intill varandra. Så mysigt! 

Nästa gång han vaknade var vid 7-tiden. Duktiga bebis! Vi ammade igeb, och sedan vart han lite gnällig och ville inte alls somna om som mamman ville... Jag tänkte kliva upp, men precis då kom bästaste mormorn ner och tog med sig Edwin upp. Jag fick order om att ta en sovmorgon! Lovely... 

När jag kom upp igen var Edwin tuttsugen. Vi myste i soffan framför teven. Skidor! Mamma och pappa hade gjort kaffe, och jag kände mig som en ny människa! Tänk vad lite sömn kan göra. 

Resten av dagen har Edwin varit rätt vaken, och faktiskt ganska nöjd. Men det märks när han blir övertrött... Då blir det gnäll och han har svårt att komma till ro. Mormor och Edwin tog då en promenad så han fick sova lite längre än dom korta stunder han lyckats slumra till innan. Skönt för honom! Själv åkte jag och handlade lite på ica. Skönt för mamman också. Det är verkligen en lyx att ha underbara föräldrar som bor nära! 

Vi har varit här hela dagen. Mattias är ju ute och jobbar och sliter, köttfärsleverans i Ockelbo. Jag har turen att bli bjuden på middag här om ett tag. Sedan ska jag åka till Strömsbruk och hämta hem storebror. Som vi har saknat Elias! Vardagen flyter på så himla mycket bättre när den godingen är hemma. Och tänk, nästa helg blir han hela 3 år gammal. Lilla stora killen! 

Kvällen blir lugn. Hela familjen samlas hemma. Mysigt! Och imorgon väntar en ledig dag tillsammans :) 


Edwin har verkligen bästa mormorn & morfarn! 


Kommentarer
mamma

2014-01-05 @ 15:45:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0