en rätt lagom tisdag...

Tisdagen kom, och började med en sovmorgon. Edwin har ju sovit bra några nätter nu, så när han inte ville somna om inatt efter 02-amningen (han var vaken en halvtimme kanske, utan grin) och sedan vaknade igen vid 05-tiden tyckte jag att det var en "jobbig" natt. Hallå? Har jag glömt hur jobbiga nätter vi hade för ett tag sedan? Nätter utan sömn. Timmar av skrik och grin. En otröstlig bebis, och en tillslut stortjutande mamma. Jag tror visst vi blivit lite bortskämd med bra nätter på slutet... Så nej, vi hade absolut ingen dålig natt inatt. 

Efter lite babygymmande och en del ledsna miner på förmiddagen, kom Edwins mormor kom hit. Och då är det minsann en liten kille som skiner upp och blir glad... Eller ja, både bebisen och mamman blev glad. Medan Edwin fick mysa med mormor så hann jag drick kaffe med påtår i lugn och ro, bädda rent i sängen och ta en dusch med hårtvätt. En pigg och fräsch mamma som för en gångs skull inte luktar svett och surmjölk hela dagen, hehe. 

Mitt på dagen blev vi själv igen, lillpluppen och jag. Han var supertrött och sov på min mage i soffan rätt länge. Älskar dessa mysiga stunder! Titta lite på serier, gå igenom Instagram m.m och pussa en gosig bebis på huvudet. 

Vips så var det dags att börja med middagen! Dagarna går så fort när vi sover länge på morgonen... Edwin tog plats i bärselen och jag kunde både vika tvätt och laga mat. Ungsfalukorv (Mattias hade köpt en mjölkfri) och makaroner. Ja, det är inte alltid man hinner slänga ihop en gourmetmiddag när man är hemma med en bebis. Nästan aldrig faktiskt. Men jag lyckas nästan alltid ha middagen klar tills Mattias kommer hem från jobbet iallafall, och det är jag glad för. Annars får jag stryk! En hungrig elektriker är inte att leka med, hehe. 

För första gången på länge kunde vi äta middagen samtidigt. Annars brukar vi äta i omgångar då Edwin har sina grin-och-skrik-perioder på eftermiddagen och kvällen. Men idag satte vi babysittern på kökssoffan så han också kunde vara med. Det funkade! Men om det funkar imorgon är inte så säkert... Dom har sina egna regler dom små liven, ingen dag är den andra lik. Och bara för att man tror att man fått in någon slags teknik eller rutin som funkar bra, så kan det gå åt pipsvängen dagen efter. Härliga bebisliv, hihi.   

Kvällen kom och vi turas i vanlig ordning om att bära runt på Edwin. Runt, runt, runt. Hoppa, vagga, nynna, sjunga... Våga inte sätta er ner! Lyckades få en liten mysstund i sängen iallafall, medan Mattias var ute och skottade och tog en promenad till kiosken. Men sedan blev det skrikfest igen! Är vi så himla tråkiga föräldrar? Jag erkänner att man känner sig som så... Speciellt när man går in på Blondinbellas blogg och läser och hur lycklig hennes son verkar vara! Borde nästan blockera hennes blogg för mitt eget bästa, haha. 

När Mattias kom hem igen lämnade jag över våran lilla grinolle till honom och hoppade i springkläderna. Årets första joggingtur! Och första joggingturen sedan vecka 20 i graviditeten! Kan säga att jag orkade mer med bebis i magen än nu... Men vad kan jag begära? För det första så har jag inte några springskor kvar. Så att jogga med kängor i snövädret var ju sådär. Men jag orkade! Jag tog mig runt. Nu ska jag sakta men säkert försöka göra mig av med dom 5 kilona som envist hänger sig kvar. På magen... Heja! 

När jag kom in igen trodde jag att jag skulle dö. Fy! Men efter en dusch och soyayoghurt med banan kändes det bättre. Och när jag sedan ammade Edwin kände jag mig som en supermorsa! Man blir ju glad av träning. Man blir ju det... Och nog ska jag väl hinna få till lite träningstid någon gång i veckan. Inga undanflykter! MEN, att köpa springskor är ett måste. Tror att presentkortet jag fick av Mattias bror i julklapp får gå till ett skoköp snarast. 

Nu är det kväller och lilla familjen ligger i sängen. Killarna sover! Det är faktiskt ovanligt mycket plats när Elias inte ligger här. För ja, vissa nätter sover vi fyra personer i vår lilla 160's säng. Trångt men mysigt. Att sova mellan både Elias och Edwin kan vara det mysigaste som finns! (Edwin längst ut med ett berg av kuddar under madrasskanten, jag i mittskarven, Elias längst in och Mattias nere i fotändan, haha). Faaast ibland vaknar jag av att Elias ligger på mig, eller med sina fötter i mitt ansikte. Ibland sover man lite sådär med andra ord, hihi... 

Imorgon har vi en bvc-tid klockan 11:00, jag och lilleman. Annars har vi inget planerat... Det får bli en mysdag helt enkelt :) 








Kommentarer
Carro

ÅÅh, vetu hur mysigt det är att läsa din blogg! :)Längtar jämt tills jag ska gå och lägga mig för då brukar jag läsa din blogg.
Den är så himla mysig. Man känner igen känslorna liksom, i varje grej.
Nytt med bebis och allt därtill.
Massa bebismys! :) Saknar de så himla mycket!
Vad skönt att ni har börja fått sova på nätterna. Det är ju guldvärt! :)

2014-01-15 @ 12:50:00
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

<3 Åh, tack för dessa fina ord! Vad glad jag blir :) Jag är inne på din blogg dagligen jag också, så kul att läsa om Ebba och Nils som syskon! Dom verkar så kärleksfulla mot varandra. Ska bli så kul att få se Elias och Edwin växa upp som syskon också, hoppas dom blir lika goa med varandra som dina! ;)

2014-01-15 @ 13:03:25
Carro

Ja dom är jätte go med varandra! :) <3
Idag när jag skulle gå upp och lägga Nils för hans middagslur så ville Ebba ge honom en puss och kram.
Å han tar mer än gärna ur nappen och ger henne en puss. Så himla go. Å man ser verkligen hur Ebba myser och mår gott när hon kramar om honom. Nästan så hon blir lite mallig :)
Jo, men era kommer nog också bli så.. :) dom bråkar ju också rätt så ofta, så man kan bli gråhårig. :p
Men det går i perioder.

2014-01-15 @ 22:36:58
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0