det går inte att förneka...

Nej, nu går det inte längre att hoppas på att jag inte ska bli sjuk. Hej, du otrevliga förkylning! Kroppen är slut, snoret rinner, nysningarna avlöser varandra, halsen börjar göra ont och huvudet är sådär mossigt trött... 

Imorse var det riktigt svårt att ta sig upp ur sängen. Jag har tur som har en trött bebis på mornarna som gärna myser ett tag under täcket! Jag har också tur som har en gullig mormor som ofta hjälper mig med det ena och det andra. Idag ringde hon och berättade att hon hade kokat soppa som hon gärna ville komma hit med. En kvart senare var hon här! Hon såg till så att jag fick i mig kaffe och frukost, hon diskade undan och tog sedan med sig Edwin på en promenad så jag fick vila, tanka energi och äta den goda soppan. Världens bästa mormor och gammelmormor har vi. 

Edwin sov bra i vagnen. Det kanske är det som gäller nu för att han ska sova på dagarna? Han har sovit bra ute dom senaste gångerna, peppar peppar. Då kommer babyvakten som vi fick av Mattias föräldrar till användning! Idag hörde jag bara skatornas krax genom högtalaren, så till slut måsta jag gå ut och kolla om min lilla bebis ens låg kvar i vagnen... Men jo då, där sussade han sött. När han vaknade var han kall om näsan (enbart där, tack och lov!) och han var på riktigt bra humör. Utvilade bebisar är grejer det! 

Eftermiddagen kom och pappan i familjen kom hem. Skönt att middagen redan var kirrad tack vare mormor! Men jag kanske inte skulle ha ätit så mycket... Den innehöll nämligen både kål och lök, vilket resulterade i en ledsen bebis. Dumma mamma! 

Efter maten klädde lilla familjen på sig och tog en promenad. Vi gick till ica och handlade lite. Sedan somnade Edwin så skönt i vagnen, så vi slängde in matkassarna i hallen hemma och gick en extra sväng. Skönt med friskluft på kvällen! Det gjorde gott för mitt mossiga huvud. 

När vi kom in igen fick vi besök av min moster! Mysigt... Det blev kaffe och Edwin-gos. När hon hade åkt hem blev det dock inte så gosigt och mysigt. Edwin matvägrade för första gången! Han bara skrek och skrek. Han visade att han var hungrig, men så fort han fick bröstet så vart han ännu tokigare. Han brukar amma varannan timme på dagarna och kvällarna, men nu vägrade han äta i 4 timmar! Lilla vän... Han var väl arg på mamma som hade förpestat hans mjölk med kål och lök. Fy! Upplev och lär. 

Tillslut slappnade han av och somnade på pappas mage. När han sedan vaknade efter ett tag gick det hur bra som helst att amma, och han somnade för natten. Mammas fina bebis. Finns det något mer fridfullt än att titta på sina sovande barn? 

Vuxentid! Vi gjorde goda varma mackor och tittade på Mia på Grötö. Sedan tog jag och min frusna ömma kropp en dusch, som slutade i ett varmt skumbad. Såå ljuvligt... Skönt att krypa ner bredvid grabbarna i sängen! 

Nu måste jag verkligen försöka sova jag också. Det är en dag imorgon också. Och jag tror inte att Edwin är speciellt nöjd med att ligga i sängen hela dagen, även om mamman vill det. Dessutom har tvättkorgen lyckats bli överfull igen. Där fick man, bara för att man latat sig med tvätten en dag... Så morgondagens projekt är att ta sig ur sängen, och tvätta en maskin med tvätt. Dags att ladda batteriena! 







Kommentarer
Carro

Han kanske också hade ont i halsen. Kan vara därför han inte ville äta också! <3

2014-01-30 @ 04:11:17
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Ja det tänkte jag inte på :/ Kanske det! Fast han gjorde lika ikväll också... Matvägrade till tio på kvällen, bara skrek. Hua, gör så ont i mamma-<3at :(

2014-01-30 @ 23:49:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0