hela familjen hemma...

Elias sov väldigt oroligt inatt, så det var en riktigt tröttis vi hade här hemma imorse. Dessutom rätt snorig och hostig, så det blev inget dagis idag. Hela familjen hemma! 

Vi hade en lugn morgon. Frukost, kaffe och påklädning. Sedan var det dags för mig och Edwin att åka till stan, ett besök hos dietisten. Vet inte om jag vart så mycket smartare men... Vi fick ju iallfall spendera lite fin tid med min mormor och kusin Frida. Sopplunch och lite loppis! Myspys. Edwin sov nästan hela tiden och jag lyckades fynda en tröja till mig själv, en body till Edwin och en sprillans ny plånka till Mattias. 

När vi kom hem låg storgrabbarna i soffan och vilade/kollade film. Efter ett tag kom barnens farmor hit en sväng. Vi väckte Elias efter en halvtimmes powernap, gissa om han blev glad när "famme" var här med Kinderägg! Men han fick bara plocka ur leksakerna, chokladen spar vi till helgen - även om godistokiga Elias hade andra planer, hehe. 

Fram mot eftermiddagen klädde hela familjen på sig och gick ut. Skönt med friskluft... Edwin somnade i vagnen medan pappa och Elias byggde en stor snögubbe! En liten snölykta blev det också innan det var dags att gå in. Edwin och jag stannade ute lite längre och tog en promenad med Carro medan Mattias och Elias började med maten. En lagom runda blev det. 

Killarna bjöd på makaroner och korv till middag. Sedan stängde Mattias, Elias och Edwin in sig på storebrors rum och läste sagor medan jag fick diska i lugn och ro. Lovely! 

Kvällen kom och det var mest glada miner. Storebror lekte och lillebror var tillfreds med att bara titta på. Mattias hann ringa sina köttfärskunder och jag hann hänga en tvätt. Alla nöjda och glada! 

När det var sängdags var barnen däremot inte så glada... Edwin hade en liten skrikperiod innan han äntligen kom till ro. Elias var väldigt missnöjd med våra nya "regler". Han vill ju aldrig sova i sin säng, och vill alltid ha napp. Så nu provar vi en ny grej i hopp om att han snart kan sluta med tuttiluren i munnen. Sova i våran säng = ingen napp. Sova i sin egen säng = napp om han vill. Ikväll gjorde han sitt första val, han ville sova i våran säng och fick därför ingen napp efter tandborstningen. Det blev en del protester och grin. "Kaaan inte sova utan deeeen!" Men pappa stod på sig och efter ett tag så lugnade han ner sig. Duktiga storebror lyckades somnade utan napp! 

Nu är det snart dags att blunda och samla kraft inför morgondagen. Båda barnen har ett varsitt bvc-besök inbokat. Elias har 3-årskontroll och Edwin ska få 3-månadersvaccin. Dessutom har vi en träff med mammagruppen innan det. Håller tummarna för att min lille bebis inte blir allt för ledsen och tagen av sprutan! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0