hälsocentralen all day...

Idag har jag varit på hälsocentralen all day long, känns det som. Fast det har jag ju inte egentligen. Förmiddagen spenderades hemma! 

Morgonmys med alla killarna. Storebror hade tid på bvc klockan 11:00, så Mattias och Elias åkte dit och mötte upp hans mamma för 3-årskontroll medan jag och Edwin var hemma. Stora fina Elias! Mattias berättade stolt att han varit såå duktig. Han är nu 100,5 centimeter lång och väger 16,5 kg. Talet och ordförrådet var väldigt bra, dessutom briljerade han med att kunna räkna och namnge färgerna. Ja, han var och snuddade vid 4-årskontrollen redan. Gissa om han hade två stolta föräldrar när dom var klara! Och bonusmamman är stolt hon också kan jag tala om! Bästa Elias. 

Mitt på dagen åkte jag och Edwin mot stan. Vi åkte på Kjelles och kikade lite. Jag var tvungen att kolla lite på soffan vi har beställt och provsitta den igen, hihi. Längtar efter den! När vi kom ut hade vi med oss en plättblomma i en ny fin kruka, älskar verkligen dessa växter. 

Klockan 13:00 var det dags att träffa mammagruppen. Våran lilla mysiga grupp. Tre mamma och tre bebisar. Edwin är ensam kille, hihi. Vi pratade och ammade om vartannat, så skönt att få ventilera lite! Edwin var rätt gnällig och kinkig, men det gick bra ändå. Han kände kanske på sig att mamman var orolig inför 3-månadersvaccinet och det smittade väl av sig på honom! 

Direkt efter mammaträffen var det alltså dags för vaccinering. Men först vägde vi och mätte honom. Storkillen följer sin kurva bra och väger nu 6,4 kg till sina 62 centimetrar. Sedan kom sprutorna fram... Åh, vad det gjorde ont. I både mig och bebis. Det kändes som att det var mig dom stacka nålarna i ungefär. Så konstig känsla! Det kändes som att jag kände samma smärta som Edwin. Han gav ifrån sig några illtjut och mammahjärtat grät. Men efter lite pussar och kramar i mammas famn lugnade han snabbt ner sig, och jag torkade diskret bort en tår i mitt öga. Skönt att det fort var över!  

Efter nästan fyra timmar på hälsocentralen var det skönt att åka hemmåt. Vi svängde in och hälsade på mamma/mormor. Hon hade shoppat så fina kläder till barnen! Mattias och Elias kom dit en sväng dom också, vi fikade och tog det lugnt bara. Sedan var det dags att åka hem och börja med middagen. En sen middag... Mattias gjorde en god baconsås och hela familjen satt runt bordet. Älskar när Edwin är nöjd med att sitta i babysitter bredvid mig på kökssoffan. Det är ju såå mycket trevligare att äta tillsammans med grabbarna än att äta i omgångar! 

Kvällen kom och grabbarna trängde in sig i badrummet. Edwin låg och tittade när Elias tog ett bad. Spännande! Själv hann jag både diska undan och vika tvätt, alltid skönt att få ur världen. 

Ju längre kvällen led desto grinigare blev Edwin. Han sparkade som en tok med benen, spände sig och bara skrek. Han hade väl ont av sprutorna, lillhjärtat. Efter lite alvedon och tuttning kom han äntligen till ro. Storebror imponerade och somnade utan napp igen! Och vet ni? Han frågade inte ens efter den när det var läggdags. Inget grin och inga protester. Såå duktig! Han är den enda som fortfarande har haft napp på sin avdelning på dagis, och det har han själv varit väldigt medveten om. Men idag var han så stolt när han sa "Linus och Hilka har ingen napp, inte jag heller!" Gohjärtat. 

Snart är det dags att göra barnen sällskap i drömmarnas värld. Lite teve och slappa i soffan först bara. Jag behöver verkligen en stund helt för mig själv på kvällarna. Ibland blir det sent... Men eftersom Edwin oftast sover till 9-tiden så får jag ju min sömn ändå. Fortsätt gärna med det lilla vän!

Vi har även blivit erbjudna visning på lägenheten vi har sökt. Ett steg närmare! Så på Torsdag ska vi kolla in den, sen får vi se om vi tackar ja och om vi får den. Håller tummarna. Men om vi inte får den så rasar ju inte världen heller... Det finns någon mening med allt, som min positiva och kloka mamma alltid säger! 








Kommentarer
Carro

Vad skönt att ni har fått en visning :) spännande! Hoppas den är fin och att ni får den!
Vill också få en visning, blir lite avis. Men vi är så långt ifrån man kan komma :(

2014-02-05 @ 00:02:45
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0