solig fjärde advent... ✨

Söndag och fjärde advent, otroligt men mysigt... Här hemma gjorde vi morgon vid 08-tiden efter en jobbig natt. Edwin sov väldigt oroligt och kändes varm. Lät nästan lite "krupp-varning" när han andades eller hostade till också. Hua, hoppas han slipper den hemska förkylningsastman som Elias har fått fightas med... 😔

Det var alltså en trött mamma som masade sig upp till kaffebryggaren. Valde Tassimo-maskinen  även idag, klart på ett knapptryck. Smidigt! Pappsen hade tur och fick sova vidare en stund... 

Vid 09:30-tiden hade jag piggnat på mig rejält och gjorde ett litet ryck. Bäddade rent i alla sängar, plockade ihop lite och gjorde mig redo för dagen. Edwin fick äta gröt och sedan kände vi för att gå ut en sväng! 

Mattias hämtade pulkan nere i förrådet medan jag och lilleman klädde på oss. Friska minusgrader ute, men inte för kallt. Dessutom så lyste ju solen - en alldeles perfekt vinterdag! ☀️

Så, vad tyckte Edwin om sin pulkapremiär då? Han rörde nästan inte en min... Något litet leende kanske. Men efter ett tag såg vi hur han började nicka till. Han sov! Utan napp och utan minsta tröttgnäll hade han alltså somnat där i pulkan, haha. Lilla tröttis! 🙊

Vi gick hemåt och tog fram vagen, sedan forsatte vi våran promenad medan lilleman sussade sött i åkpåsen. 

Ett besök hos mina föräldrar blev det. Bjöd in oss på fika! Och där blev vi kvar resten av dagen... Edwin vaknade efter en stund och var jättehängig. Varm, rosslig och bara låg i min famn. Vi satt i soffan länge och bara myste. Även fast man såklart inte vill att barnen ska vara sjuka så kan jag inte låta bli att tycka att det är mysigt med sjuk-goset. Edwin vill nästan aldrig mysa annars, så jag njuter lite extra av närheten och hans mammabehov nu! ❤️

Vi vuxna blev bjudna på mat, men lilleman ratade både maten och välling. Det har aldrig hänt... Tillslut gick lite macka och små bullbitar ner, även en massa vatten. Det är huvudsaken! Efter lite alvedon så la sig febertoppen och han orkade leka en stund. 

Eftermiddagen blev lugn och mysig. Edwin fick ta en sen powernap där hos mormor och morfar. Medan han sov så gick jag och mamma ut på en promenad. Himla skönt och mysigt! Nästan 4 km blev det, och en jävla vurpa för mig! 🙈

Väl hemma på Norrvägen igen blev det kaffe, kladdkaka och mys framför en film. Mattias hade åkt för att "tomta" hos Elias mamma där dom firade julafton idag. Jag och Edwin hade gärna kommit vi också, men nu var ju lilleman inge pigg. Vi skickade iallafall med en liten julklapp till Ida. Och hon hade minsann köpt fina tröjor och en bok till Edwin hon med. Tusen tack! Perfekt till våran bok-tokiga kille! ❤️

Klockan tickade på... Vi myste järnet i soffan. Men det är hemskt att se sina barn må dåligt, dumma feber! Han fick iallafall i sig en smoothie, en banan, lite köttfärslimpa, potatis och mycket vatten. Så det känns bra! Mammas lillhjärta... 😔

Efter ett tag kom Elias och Mattias dit. En supernöjd storebror som verkade ha fått en maaaassa fina julklappar hemma hos mamma. Och han hade minsann kramat tomten också! Men det var synd om pappa som inte hann träffa tomten alls, hihihi. 

Edwin sken upp och fick lite energi när favoritbrorsan visade sig. Gullisar! Tänk att ni värmer mitt hjärta så fruktansvärt med er syskonkärlek! ❤️

Klockan 19:30 kom vi hem till lägenheten. Elias började genast att leka med några av dom nya klapparna han tagit med från mamma. Edwin försökte hänga på, men orkade inte riktigt... Jag skyndade mig att ta en dusch innan jag gjorde lite kvällsgröt till honom. Men nja, han fick inte i sig speciellt mycket. Inte välling heller! Det verkar som att han har ont i halsen? Han hostar lite "krupp-aktigt" sedan grinar han som att det gör ont. Plus jobbig feber på det. Kunde jag så skulle jag byta! 

Eftersom klockan var så pass mycket så blev det ganska snart hopp i säng för barnen. Båda två somnade fort, men lillebror har hunnit vakna tre gånger och varit ledsen. Så nu ligger han med mig i storsängen. Känns tryggt att ligga nära honom och höra hur han andas! Ber till gudarna att han får sova ordentligt och vila sig frisk! 💙









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0