snor och pyjamasdag... 👌

Fredag idag va? Man blir lite snurrig sĂ„hĂ€r i julledigheten... Hur som helst sĂ„ startade vi dagen med en hĂ€rlig sovmorgon. Tror klockan var runt 09-tiden nĂ€r vi klev upp! 👌

Kaffe, frukost och liiiiiite mys. Men barnen var ivriga och ville öppna alla nya grejer som fortfarande lĂ„g i kartonger. Mattias Ă„kte ivĂ€g ut pĂ„ isen, sĂ„ jag fick det lite svettigt dĂ€r ett tag. Öppna, pumpa upp, bygga, sĂ€tta ihop... Det var allt ifrĂ„n tĂ€lt till hoppbollar! 😅

Och vilket kaos. Hur tusan ska vi fĂ„ plats? Edwins nya tĂ€lt tog ju upp halva rummet, och Elias alla tusentals smĂ„grejer blir jag snart tokig pĂ„. En egen lĂ€genhet till barnen kanske?! Haha! 🙈

Men ungarna var riktigt nöjda iallafall, sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l stĂ„ ut. Elias tyckte att hoppbollen var toppen, en av favoriterna sa han. Han lekte Ă€ven mycket med doktorvĂ€skan och den stora branbilen. SĂ„ kul att se att han uppskattade allting. Edwin gillade sin "hopp-ko" han ocksĂ„. Även tĂ€ltet och babblarna-figurerna var poppis! 👍

Medan grabbarna lekte med allt nytt sĂ„ försökte jag fĂ„ lite ordning. Jag var tvungen att möblera om i Edwins rum, blev inte bra alls. Men vad ska jag göra? Det fĂ„r duga... Plockade Ă€ven ihop alla julklappar som lĂ„g pĂ„ golvet. Vek in alla nya klĂ€der och sĂ„dĂ€r. 

Hela förmiddagen Ă€gnade vi Ă„t att plocka, dona och leka. Vi bestĂ€mde oss för att mysa runt i pyjamas hela dagen. Himla skönt med en sĂ„n dag efter allt julfirande... 👌

Mitt pĂ„ dagen fick vi besök av min mamma, pappa och mormor. Glada barn! Och glad mamma som fick lite avlastning. Jag har nĂ€mligen blivit dunder förkyld igen... SĂ„ himla snorig och alldeles seg i kroppen. Antar att barnen har smittat mig, dom har varit hostiga och snoriga hela vecka. Det gĂ„r bara runt, runt, runt... 😰

Vi fikade, drack kaffe, myste i soffan och lekte med favoritklapparna. Ungarna fick Ă€ta lunch ocksĂ„, dom Ă„t jĂ€ttebra tack vare lite lek frĂ„n mammas och pappas sida. Toppen! 

Elias, pappa och jag passade Ă€ven pĂ„ att gĂ„ till soprummet med tre stora kassar med skrĂ€p och kartonger. Skönt att fĂ„ det ur vĂ€rlden! Mamma och mormor passade Edwin som hade somnat. 

Mormor stannade hĂ€r bra lĂ€nge. Mattias hann komma hem frĂ„n fisket, och Edwin hann vakna. Hon erbjöd sig Ă€ven att stanna en stund till medan Elias och Mattias skulle Ă„ka och handla, sĂ„ jag kunde dammsuga. Toppen! Hon lekte med lilleman medan jag sprang runt och jagade dammrĂ„ttor... SĂ„ skönt att fĂ„ lite rent och fint hĂ€r igen. 

Sedan sa vi tack och hejdĂ„ till mormor/gammelmormor. Lilleman och jag myste pĂ„ hans rum medan vi vĂ€ntade pĂ„ pappsen och storebror. 

Vid 17-tiden kom dom hem och kylskĂ„pet fick en behövlig pĂ„fyllning. Jag satte igĂ„ng med middagen pĂ„ en gĂ„ng. Vi hade fĂ„tt en fylld "köttfĂ€rsrulle" av mormor med en massa smaskigt i, sĂ„ det var bara skjuts in i ugnen. Lyxigt! Sedan Ă„t vi med potatisgratĂ€ng och sallad som tillbehör. Riktigt gott efter all julmat! 😋

Efter maten blev jag tvungen att lĂ€gga mig pĂ„ soffan en stund, blev riktigt hĂ€ngig... Men efter ett tag orkade jag ta tag i disken och stöka undan i köket. Älsklingsgrabbarna lekte och hade roligt under tiden! 

Vips var kvĂ€llen hĂ€r och barnen var trötta. Dom somnade rĂ€tt fort och vuxenkvĂ€llen kunde börja... Soffan, tĂ€nda ljus, lite godis och hockey! ✹

Imorgon Ă€r det dags för lite mellandagsrea! Hoppas hitta lite fint för presentkorten. Har faktiskt redan unnat mig en grej. BestĂ€llde nyss en 50x70's poster med massa svartvita familjebilder frĂ„n Printasquare, sĂ„ en ram mĂ„ste köpas imorgon! LĂ€ngtar tills postern kommer, den blir perfekt ovanför den lilla "bĂ€nken" som jag flyttat in till vardagsrummet! 👍








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0