slut på veckan... ✨

Söndag, och pappans tur att få sovmorgon. Tur för mig att barnen sov till 08:30 då, hehehe! 👌

En mysig morgon... Kaffe, frukost, lek, bus, tredje ljuset tänt och Musikhjälpen på teven. Underbart. Tänk att det redan är tredje advent, tiden bara flyger iväg! 🙈

Efter alla morgonbestyr var det dags att ta tag i dagen och förbereda för dagens äventyr. Ett besök hos barnens farmor och farfar stod på schemat... Längesedan vi var där, så det var på tiden! 

En mysig dag i Bobygda fick vi. Lek och bus med farmor och farfar. Gofika och kyckling/wokgryta till lunch. Mums! 👌

Vid 15:30-tiden åkte vi hemåt. Två trötta barn som såklart somnade i bilen. Turligt nog så vaknade dom efter 20 minuter och var pigga. Annars hade det nog blivit en toksen kväll här på Frejavägen... 😅

Väl hemma blev det lite lek för barnen, vi vuxna plockade och donade med allt möjligt. 

Eftersom vi åt en ganska sen lunch så måsta vi klura ut något vi kunde äta som middag/kvällsmat. Mattias kom på att vi kunde göra pannkakor, perfekt. Han avancerade och gjorde pannkakorna i pepparkaksformer. Haha. Väldigt populärt hos Elias iallafall, han åt flera stycken! Edwin hade nog ätit hur dom än såg ut, han äääälskar nämligen mat och hade redan tryckt en barnmatsburk innan han högg in på pankisarna! 🙊

Efter maten blev det ett bad för grabbarna grus. Lortiga ungar som plaskade för glatta livet. Själv röjde jag undan i köket och plockade med lite av varje... 

Kvällen kom och barnen hade inga som helst planer på att sova. En massa lek och bus bara! Mattias och jag turades om att duscha innan vi jagade dom i säng. Klockan hann bli 20:30 innan dom äntligen kom till ro. Godnatt skatterna! 💙

När det var tyst och lugnt här satte jag mig i soffan med telefonen. Såg att jag hafe fått ett sms från grannen... "Kan du se till så att det slutar springas och dundras i golvet". Öhm, ja det har vi försökt att se till. Men barn är barn, och ibland är dom ju extra vilda och busiga. Dessutom var klockan bara 20:25 när smset kom. Jag svarade att jag skulle prata med 4-åringen imorgon och försöka få honom att förstå. (Skaplig ironi från mig...) 

Sedan skren hon att det bara var när Elias var här som dom hörde oss. Men hallå! Han är 4 år och är som barn är mest - busiga och fyllda med energi och lek. Det kändes som ett jäkla påhopp mot honom, och jag blev tokarg! Skriva och klaga på ett barn som har roligt?!?! Okej om det var sent, om det pågick i flera timmar och ännu hellre om vi hade livade fester på nätterna? Nej fy. Jag skrev att dom själva kunde komma upp och prata med honom, och förklara för våran 4-åring varför han inte får springa och busa! Jag tänker då inte göra det iallafall. Visst, vi säger till när det blir för mycket spring och stoj. Vi vet att det är lyhört här. Men klarar man inte av att lyssna på barn som leker, så känner jag att man borde flytta ut till landet eller nått. Det värsta är ju att hon själv har tre barn. Nej hua vad upprörd jag vart. Väntar bara på att det ska klagas för att Elias hostar på nätterna också. Skulle inte bli förvånad. Och inte har jag fått nått mer svar heller. Ska bli kul att se hur hon uppför sig när hon springer på oss. Ibland är hon så himla "tjenis" med oss, ibland hejjar hon inte ens. Så nu har jag väl skaffat mig en ovän. En grannfejd, hahaha. 🙈

Resten av kvällen har spenderats framför Musikhjälpen. Heja oss! Över 30 miljoner samlades in. Hurra! Längtar verkligen tills nästa år... En av höjdpunkterna i December! 👌

Nu blir det hopp i säng, ladda batterierna för en ny vecka! ✨








Kommentarer
Helen

Men herregud vissa människor måste verkligen jämt ha nåt att klaga på! Bor man i lägenhet får man väl vara beredd på lite ljud. Han är ju som sagt ett BARN! Å barn har mycket energi, fattar inte hon det? 😜
Hoppas allt är bra annars! Kram på er😊

2014-12-15 @ 15:55:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0