nästsista dagen... 😁

Tisdag, och årets nästsista dag. Det här året har gått otroligt fort, och vi har många fina minnen! Ett väldigt bra år, helt enkelt. 

På Torsdag startar det nya året, år 2015. Mattias och jag påbörjar vårt 5:e år tillsammans. Jösses! Fyra år har passerat och vi blir bara starkare. Vi fick ju ingen bra start, fy vad dåligt jag mår när jag tänker på hur det var. Hur jag sårade en annan människa, förstörde hennes liv. Men tänk hur allt kan förändras! Idag är jag så glad att jag att jag har den kontakten jag har med Elias, allt känns så naturligt och jag älskar honom som om han vore min egna. Allt tack vare hans fina och starka mamma, som är en av mina förebilder här i livet. Att få veta att hon idag ser mig som en vän istället för ett hatobjekt betyder så otroligt mycket för mig. Ja, aldrig trodde jag väl att det skulle bli såhär bra. Minns fortfarande alla elaka kommentarer från människor som inte ens kände mig och hur jag tyckte att allting var så sjukt läskigt. Dom kanske hade rätt... Jag tänkte på ordet "bonusmamma" men kunde inte föreställa mig... Idag är det min viktigaste roll här i livet, att vara bonusmamma och mamma är det bästa som någonsin har hänt. (Förresten så tror jag att jag har klurat ut vem signaturen "S" är, som skrev en del elaka kommentarer till mig för fyra år sedan. Tack vare ip-spårning och facebook. Inte för att jag bryr mig så mycket, men det är kul att veta!) Hur som helst så är jag så glad och tacksam över mitt liv idag! ❥

Elias kommer att fylla 4 år nästa vecka (storkille!) och Edwin kommer förmodligen att börja på dagis till våren. Så långt är jag med. Men vad kommer att hända med mig? Det blir årets tuffaste utmaning, att klura på hur jag ska komma vidare... 

Den här nästsista dagen på året började med en sovmorgon. Tack min lilla bebis! Mattias hade redan åkt ut på isen när vi vaknade, såg att klockan var 08:30 och kände mig riktigt pigg! 👌

Vi startade dagen med kaffe och mys framför teven. Sedan påklädning och grötfrukost. Slängde in en tvätt, vek lite torra kläder och gjorde mig iordning. En handling på Maxi stod på schemat! 

Edwin och jag hämtade upp min mamma. Precis när vi skulle åka mot stan så ringer mormor. Hon tyckte att vi skulle släppa av Edwin hos henne medan vi handlade, så han fick sova sin tupplur där i lugn och ro. Det tackade vi för, skönt för lilleman... 

Då passade mamma och jag på att ta ett tur till Mio också. Kolla in lite rea! Hittade två helt underbara ljuslyktor i vitt och guld, även ett doftljus. Det var det enda jag köpte, men det räckte för att få mig supernöjd. 

På Maxi var det hur mycket folk som helst. Hjälp! Så galet trångt... Var riktigt glad över att Edwin låg och sov hemma hos sin gammelmormor istället. 

Det tog lite tid där inne. Men vi lyckades handla det vi skulle, och lite till. Jag kunde inte motstå att köpa en bukett krispiga tulpaner, så fräscht såhär efter jul. Och Edwin fick låtsasmat i tyg av sin mormor! 👌

När vi var klara ringde vi och kollade läget med Edwin. Han sov fortfarande, så vi bestämde oss för att åka hem med alla kassar innan jag hämtade honom. Släppte av mamma hos henne, sedan åkte jag hem och packade upp i lugn och ro. Hängde även tvätten som hade snurrat klart. 

När jag kom tillbaka till mormor var Edwin vaken, mammas lilla goplupp! Jag blev överöst med pussar och "mamma mamma mamma!" 

Vi stannade en stund och fikade lite, lilleman fick äta. Sedan åkte vi hemåt... 

En lugn och skön eftermiddag. Lite lek, bus och tacos till middag. Mattias kom hem med sex fina fiskar från isen, så nu är frysen överfull med fisk igen. Lyxigt! 

Efter maten diskade jag undan, sedan tog jag och Edwin ett varv med dammsugaren medan pappsen filéade fiskarna. Tyvärr kunde jag inte torka golven, för Mattias erkände att han hade gjort sönder moppen den där gången då han hade städat innan jul. Haha, han hade gömt den och var rädd att jag skulle bli arg! 🙊

Men någorlunda rena golv blev det iallafall. Bäddade även rent i Elias säng med extratäcken och sådär. Hans rum ska nämligen agera gästrum på nyårsafton. Peter och Evelina kommer hit från Sundsvall och firar in det nya året med oss! ✨

Vips var kvällen här. Jag och Mattias turades om att duscha innan en trött Edwin skulle nattas. Han somnade utan problem runt 19:45-tiden. Godnatt min skatt! 

Kvällen har spenderats i soffan. Tända ljus, teve och lite godis. Har lite ångest över att jag läst ut Stalker-boken redan, kanske får börja på en ny bok. Jag älskar att läsa, men tyvärr så prioriteras inte det så högt. Det kanske ska bli ett nyårslöfte? Mindre iphone - mer läsning! 😃









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0