mysig hemmadag... 👌

Onsdag och morgon vid 07-tiden. Som vanligt en trött mamma och en pigg son... Tur att han brukar tillĂ„ta mig att vakna till liv i soffan med en kopp kaffe i lugn och ro! 

Idag kĂ€nde jag för en riktig hemmadag efter tre arbetsdagar. SĂ„ vi planerade inte in nĂ„nting alls idag, vĂ€ldigt skönt ibland... SlĂ€ngde in en tvĂ€tt, lekte och donade om vartannat. 

Sms:ade Ă€ven pappa och skrev att jag var sugen pĂ„ att mĂ„la om vĂ„rt soffbord. Har tĂ€nkt göra det i ett Ă„r snart, men aldrig kommit mig för. Idag kĂ€ndes som en bra dag, och en timme efter att jag skrivit till pappa som kom han med fĂ€rgburkar. Vilken lyx! 😘

Vid 11:30-tiden somnade en trött Edwin. Jag började dĂ„ att kvistlacka och grundmĂ„la bordet. Phu, vad krĂ„ngligt det var... Det tog en timme! Lilleman bara sov och sov idag, sĂ„ jag hann Ă€ven pyssla lite och ta det lugnt i soffan innan han vaknade. Gjorde en diamant-tavla, har nog fĂ„tt dille pĂ„ diamantformer efter lampan som jag fyndade! 🙊

Klockan 14:00 vaknade Ă€ntligen min glada lilla skit. Saknar honom nĂ€r han sover för lĂ€nge! Vi myste ett tag i soffan innan jag drog fram dammsugaren. Hipp hurra tyckte Edwin! Men fy hur det sĂ„g ut hĂ€r... Vart kommer allt damm ifrĂ„n?! 

NĂ€r det var rent och fint hĂ€r igen sĂ„ blev det lite mer lek. Men efter ett tag var det dags att göra middag. Spagetti och köttfĂ€rssĂ„s som jag fick Ă€ta sjĂ€lv. Mattias skulle jobba över och fick Ă€ta sen. 

Resten av eftermiddagen försvann i lek och bus, sedan hade vi en trött kille hĂ€r hemma. Han hann iallafall trĂ€ffa pappsen och gosa lite med honom innan det var sĂ€ngdags. Godnatt min lilla goding! 💙

Nu har jag diskat undan och dragit fram fĂ€rgburkarna igen. Dags att mĂ„la pĂ„ en lagar med vit fĂ€rg pĂ„ bordet. FĂ„r se hur det blir, vĂ€ldigt pilligt med alla fack och lĂ„dor... Tur jag inte Ă€r sĂ„ noga! 😅







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0