mellandagsrea... 💰

Lördag och Ă€nnu en sovmorgon! Fast det kan ju bero pĂ„ att minstingen i familjen kĂ€nde för att vara vaken mellan 22:30 och 01:30 ungefĂ€r. SĂ„ Ă€ven fast klockan var 08:15 nĂ€r vi vaknade sĂ„ var jag inte sĂ„dĂ€r vĂ€rst pigg... LĂ€gg Ă€ven till en otroligt ond hals. BlĂ€! đŸ”«

Efter en kaffe och lite mysfrukost med favoritgrabbarna kĂ€ndes det dock bĂ€ttre. Vi gjorde oss redo för dagen allihopa, dags för lite shopping! 👌

Min mormor kom hit och var med Edwin medans. Finns det möjlighet att han ska slippa rĂ€nna pĂ„ stan sĂ„ kĂ€nns det som det bĂ€sta valet. Mest för hans egen skull, han har det tusen gĂ„nger roligare hĂ€r hemma. Men det Ă€r ju ganska skönt för en annan att fĂ„ plöja igenom affĂ€rerna sjĂ€lv ocksĂ„, utan en 1-Ă„ring som gĂ€rna vill springa runt sjĂ€lv! 🙈

Det var alltsĂ„ bara jag, Elias och Mattias som Ă„kte till stan. Vi började pĂ„ Lindex dĂ€r Elias shoppade lite nya kalsonger och strumpor. Under tiden gick Mattias pĂ„ systembolaget för att ladda upp med lite bubbel inför nyĂ„rsafton. 

Sedan vandrade vi vidare mot guldsmeden. Första affĂ€ren vi besökte var H&M, och vilka trĂ€ffade vi dĂ€r? Elias mamma och lillasyster! En glad storebror. Fast han gjorde klart för oss att han minsann tĂ€nkte följa med mamma hem sen. Lillgubben! 🙊

Vi strosade runt pĂ„ stan. Kikade lite och shoppade en hel del. Jag hade ett presentkort pĂ„ H&M och unnade mig en fin mörkblĂ„ klĂ€nning med "silverkant" i halsen, en tröja med spets pĂ„ axlarna, leggings och lite smink. Himla nöjd, dessutom betalade jag inte en endaste krona och fick lite pengar kvar pĂ„ presentkortet. Toppen! Spanade pĂ„ 4-Ă„rspresenter gjorde vi ocksĂ„, och lyckades faktiskt köpa en present i smyg. Mattias shoppade till och med lite klĂ€der (!) och en Blixten-tröja till Elias. 

En vĂ€lbehövlig fika blev det ocksĂ„. Kaffe och macka! Lite mat i magen för barnen ocksĂ„. Gott och mysigt med en liten paus! 👌

Efter fikat gick vi till ÅhlĂ©ns. DĂ€r unnade jag mig faktiskt en ny neccesĂ€r, lite smink och en 2015-kalender. Nytt och frĂ€scht! Edwin fick ett par billiga mysbyxor, och Elias fick sin tredje "smĂ„sak" för dagen. Alla dessa Ă€gg som ska öppnas, med allt smĂ„tt inuti... Haha! 🙈

Innan vi var nöjda blev det ett besök pĂ„ A&H ocksĂ„. MĂ„let var att köpa en svart stor ram, men det fanns inte. SĂ„ det fick duga med en vit, hoppas det blir bra Ă€ndĂ„! Jag hittade Ă€ven ett par vantar och en stor fin ljuslykta som fick följa med hem. Just nu stĂ„r den i ett av köksfönstren, men jag vet inte? Kanske blir bĂ€ttre nĂ€r julen har Ă„kt ut. Jo, visst lĂ€ngtar jag efter ljusare tiden nu! 😜

VĂ€l hemma packades allt upp. Skönt att göra det pĂ„ en gĂ„ng. Sedan blev det lek med grabbarna. Edwin blev jĂ€tteglad nĂ€r vi kom! 

En sen lunch Ă„t vi med, gĂ„rdagens middag. Sedan lullade vi pĂ„ hĂ€r hemma bara... Lek, bus och soffmys om vartannat. 

Ungarna fick hoppa ner i ett bad ocksĂ„. Himla kul tyckte dom! Plask och stĂ€nk överallt... 🙈

Vid 17-tiden började vĂ„ra magar att kurra igen. Och ingen av oss hade visst planerat nĂ„gon middag idag? Ork var det ocksĂ„ dĂ„ligt med... SĂ„ vad göra? Vi ringde och bestĂ€llde hem mat, himla gott ibland faktiskt. Just idag var en sĂ„n dag. Och Elias Ă„t bra! 👍

Tiden gick och det blev tidig kvĂ€ll. Vi lekte och fick faktiskt till en mysstund i soffan framför Pippi LĂ„ngstrump. HĂ€rligt! Jag passade Ă€ven pĂ„ att slĂ€nga i en hĂ„rfĂ€rg och duscha. Äntligen fick jag till en brun fĂ€rg som inte Ă€r för mörk eller för röd/orange. Tror det blev helt OK! 

Vid 20-tiden stupade tvĂ„ trötta killar i sĂ€ng. Godnatt vĂ„ra Ă€lsklingar! SjĂ€lv slĂ€ngde jag mig pĂ„ soffan direkt. Halsen vĂ€rker nĂ„ jĂ€vulskt, och jag kĂ€nner mig allt mer hĂ€ngig... SĂ„ himla trist nu nĂ€r vi Ă€r lediga tillsammans! 😔

FĂ„r hoppa i sĂ€ng och försöka vila mig i form. Men först ska jag gĂ„ igenom vĂ„ran presentgömma till 4-Ă„ringen. Göra en liten check pĂ„ vad vi har och vad som ska köpas! UngefĂ€r tvĂ„ veckor kvar nu bara. Och jag fĂ„r lite panik nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ att Ă€nnu mer leksaker ska fĂ„ plats i Elias rum... 😅











Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0