julgröt och mys... 🎅

Torsdag och sovmorgon till 07:45 ungefär. Härligt! Som vanligt blev det en lugn start med kaffekoppen i soffan. Med en "nytt" soffbord dessutom! Vitt och fräscht. Men jag måste köpa en roller och måla på bordsskivan, det blev verkligen inte bra med penseldragen... 🙈

Efter frukosten blev det sedan lite lek och bus. Edwin älskar att klättra och har numera en ny hobby... Att klättra upp på kistan i sovrummet och kolla ut genom fönstret är kul. Och att peta i blomkrukan och dra i adventsstjärnan. Upp kommer han lätt som en plätt, överallt. Det är värre när han ska ner. Det är liksom inte bara att kliva rätt ut lilla hjärtat... Så nu gäller det att vara med överallt och vakta! 🙊

Vid 11-tiden fick lilleman en portion gröt, sedan klädde vi på oss och gick ut. Så härligt med friskluft. Edwin fick tulta omkring här utanför. Spana på bilar och traktorer - spännande! 👌

Efter en halvtimmes utomhuslek kom Carro. Vi gick till Röda korset och kikade en sväng... Fyndade ett jättefint änglaspel, en mugg och en mössa till Elias och två röda ljusstakar som jag målade svarta. Nöjd! 

När vi kom in igen fick vi mer besök. Mattias mamma kom och drack lite kaffe innan hon skulle vidare till stan. Kul att träffa farmor tyckte Edwin! 😊

Vid 13-tiden somnade en trött kille, och jag blev ensam i soffan. Lite lunch, och sedan ryggläge. Vila! Himla skönt att bara ta det lugnt en stund... 

Edwin sov 1,5 timme, sedan var han så himla gosig med mig i soffan. Älskart! När han hade kvicknat till igen så kom Tompa hit, tjoho! Grabbarna lekte och busade medan jag gjorde middag. Det blev klart lagom tills att Mattias kom hem... Fisk, potatis, grönsaker och sås. Mums! Även Edwin fick äta samma som oss, och det gick verkligen hem! 🐟

Efter maten hann jag mysa med lillhjärtat en stund medan Mattias diskade. Sedan var det dags för mig att åka... 

Först en sväng till Maxi blev det. Skulle inte köpa så mycket, vi ska ju bort i helgen. Men litegrann behövde vi, sen är det ju skönt att ha lite i kylen när vi kommer hem på Söndag. 

Efter handligen åkte jag till Hög, till chiiiiifen Mathias. Julgröt, julskinka, julmust, glögg, saffranskaka och pepparkakor med bästa kollegorna. Så himla gott och mysigt! ✨

En trevlig kväll med prat och många goda skratt. Vi fick även med oss en julklapp hem. Presentkort på Åhlens, så himla bra! Får klura på om jag ska unna mig något stort, eller många små saker! 😁

När jag kom hem igen möttes jag av tända ljus och rosor i hela trappuppgången. Min fina Mattias! 😍

En bra dag lider mot sitt slut, och nu är det dags att ladda batterierna och sova några timmar. Trött, slut, nöjd och glad! 👌






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0