inte en gnutta ork... 😔

Söndag och en vĂ€lbehövlig sovmorgon till mamman. Jag mĂ„dde pyton nĂ€r barnen vaknade imorse... Feber, frossa, halsont, huvudvĂ€rk och snor i överflöd. SĂ„ Mattias gick upp med pojkarna, hĂ€mtade alvedon och lĂ€t mig sova till 10-tiden. Tack för det! â„

Efter en kaffe var jag sedan pĂ„ benen. Antar att alvedonen hade gett effekt. Fast helt Ă€rligt sĂ„ hade jag gĂ€rna legat under tĂ€cket hela dagen... 

KĂ€nde bara blĂ€ blĂ€ blĂ€ över allt stök hĂ€r hemma. Det lĂ„g grejer precis överallt, och det Ă€r jag mega-allergisk mot. Visst om det Ă€r leksaker, men allt annat blir jag tokig pĂ„. Plockade ihop sĂ„ gott jag orkade, sedan joinade jag grabbarnas lek i Elias rum. 

NĂ€r Edwin skulle ta en powernap gick Elias och Mattias ut. Mot pulkabacken! SjĂ€lv slĂ€ngde jag omkull mig pĂ„ soffan med en bok som jag började pĂ„ igĂ„r. Köpte den till pappa i farsdagspresent, med kravet att jag skulle fĂ„ lĂ„na den sen. Stalker, av Lars Kepler. SuperspĂ€nnande Ă€r den, riktigt sĂ„dĂ€r hĂ„rresande. Verkligen ett tips! 👌

NĂ€r storgrabbarna kom in igen gjorde dom lunch. Pyttipanna. Elias tyckte synd om mig som var sjuk, och matade mig med "medicin" ur sina Pez-gubbar. Vilken kuckelimuckmedicin! 🙊

Efter lunchen vaknade en glad Edwin. Han fick sĂ„klart ocksĂ„ Ă€ta, sen blev det lek för fulla muggar. Jag vet inte vad det var med barnen idag, men dom lekte sĂ„ himla bra sjĂ€lv och med varandra. SĂ„ kul att se! 

Klockan tickade pĂ„ och eftermiddagen var ett faktum. Mattias tog hand om lunch-disken, och jag fick nĂ€stan panik över att jag inte gjort en enda vettig sak idag. Fick ett ryck och rensade ur min garderob. Ut med en massa klĂ€der, och organisera bland galgarna och i hyllplanen. Det har legat över mig ett tag, sĂ„ det kĂ€ndes himla skönt nĂ€r der var gjort! 👌

Vid 17-tiden var det middagsdag. Gott och lĂ€ttlagat - fisk i ugn med potatis, grönsaker och sĂ„s. Mums! 

Efter middagen kom Elias mamma och lillasyster hit. En glad storebror! Edwin blev som vanligt glad han ocksĂ„, himla kul nĂ€r Ida kommer! 😃

Dom stannade en stund och lekte, sedan vinkade vi hejdĂ„ till storebror. Ses om en vecka! â„

Edwin och jag blev helt ensamma. Pappan i familjen Ă„kte nĂ€mligen till en kompis för att kika pĂ„ hockey. 

Jag skyndade mig att diska undan innan en trött lilleman skulle nattas. Vid 19-tiden somnade han gott efter en flaska vĂ€lling. Natti natti Ă€lskling... 

SjĂ€lv sjönk jag ner i soffan. Helt slut. Ni vet sĂ„dĂ€r nĂ€r kroppen vĂ€rker och dunkar. Huvudet Ă€r tungt, halsen ömmar och snoret rinner. Det brukar alltid bli vĂ€rst pĂ„ morgonen/kvĂ€llen... SĂ„ jag ska banne mig krypa ner under tĂ€cket och lĂ€sa bok! 👌






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0