härligaste månaden... ❄️

Måndag, och första December. Här hemma vaknade vi med buller och bång strax efter 06-tiden. Fullt med sirener, blåljus och ett jäkla ståhej alldeles utanför vårt köksfönster. Där stod vi halvnakna och bara glodde... Tydligen hade en berusad/påtänd man ramlat ner i vattnet, bakom den lilla skogsdungen där vi bor. Vi såg hur dom släpade fram honom från skogen till vägen. Tur att någon hade hört hans rop på hjälp! Men så himla tragiskt, vad skulle han ut på "isen" och göra en tidig måndagmorgon? Narkotikapåverkad dessutom. Hua! 😔

Efter det där uppvaknande kunde såklart inte Edwin somna om. Inte jag heller för den delen. Så det blev kaffe och mys framför teven. Edwin tittade lite på kalendern, men mest sprang han runt och lekte. 

Efter lite frukost fick jag ett ryck och möblerade om lite. Är inte alls nöjd med tv-sidan i vardagsrummet. Allt ser så plåttrigt ut... Det blev i och för sig inte så mycket bättre, men lite. Kul med förändringar. Får klura vidader tills jag nöjer mig! 😅

Edwin blev fort trött och somnade vid 10-tiden redan. En lugn stund till mamman... Gjorde mig redo, la ut lite facebookannonser och fick en grej levererad till dörren, som jag hade budat hem. Lyxigt. En fin korg i "stål" - perfekt som fruktkorg! 👌

Lilleman bara sov och sov. Så himla typiskt när man måste iväg, ellerhur! Klockan 11:30 måsta jag väcka honom, han skulle ju till mormor medan jag jobbade! 

När jag hade pussat Edwin hejdå så åkte jag mot jobbet... En otroligt lugn och seg dag! Fast ganska skönt efter gårdagens pass. Vi tog igen några kafferaster idag! 😁

När klockan äntligen blev 18:00 fick vi städa och åka hemåt. Mot Norrvägen där min älsklingsprins var! Han blev glad att se mig, och jag kände hur mycket jag saknat honom. Hade ju knappt hunnit vara med honom idag... 

Som tur var hade han tagit en till powernap ganska sent, så han orkade vara vaken och mysa en bra stund här hemma. Men klockan 21:00 kastade han in handduken. Ses imorgon mitt hjärta! ❤️

Mattias har match ikväll. Han har kommit på att han ska spela hockey bockey sent på Måndagar. Haha. Så min kväll har jag spenderat i soffan. Nyduschad under en varm filt, tända ljus och en Johan Falk film. Som jag har sett tusen gånger. Men jag blir ganska lätt besatt av filmserier, måste se alla - om och om igen tills jag tröttnar. Förut var det Twilight. Och innan dess har det varit Sagan om ringen och Harry Potter. Och minns ni Andra Avenyn som gick på Svt? Det var jag heeeelt besatt av ett tag, haha. Men program som Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Paradise Hotel m.m lockar mig inte ett dugg. Wierdo! 😜 

Nu ska jag hoppa i säng snart och ladda för ännu ett em-pass. Sen får jag mysa några dagar hemma med min Edwin, innan en jobbhelg och Sundsvallshelg! 👍








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0