en snabb måndag... 🐎

Måndag, ny vecka och nya tag! Här hemma gjorde jag och smågrabbarna morgon vid 08-tiden. Jag och Edwin gick in till en sovande Elias och väckte honom med ett paket från kalendern. Brorsorna började genast att leka, så jag smög ut till köket... Kokade kaffe, gjorde mackor till barnen, slängde in en maskin med tvätt och tände ljus. Mysmorgon! ✨

Efter alla morgonbestyr var vi redo för dagen. Min mormor kom hit och hälsade på. Hon satt och pysslade med barnen medan jag hängde tvätten. Sedan blev det lite lek innan jag och Elias lämnade hemmet en stund. Vi skulle till stan och fixa några julklappar till barnens farmor och farfar! Edwin skulle ju ändå snart sova, och mormor erbjöd sig att stanna hemma med honom under tiden. Bäst för alla parter! 🙊

En mysig dag på stan med bästa storebrorsan. Vi köpte det vi skulle, kikade i leksaksaffären, strosade runt och tog en mysig fika. Jag lyckades hitta den perfekta "clutch-väskan". Perfekt att förvara telefon, nycklar, pengar och snusdosa i när man inte behöver släpa med hela stora väskan! Elias var också nöjd som fick två olika slags ägg med nå smågrejer i, den kinderäggs-tokiga ungen! 🙊

Väl hemma packades allt upp. Elias följde med min mormor ut en sväng, och jag gosade med en nyvaken Edwin. 

Sedan var det lunchdags, hungriga barn! Vi sa hejdå till min mormor och sedan var det fullt fart på barnen. En massa lek och bus! 

Efter ett tag kom Johanna och Ida hit. Äntligen tyckte Elias! Han hade längtat efter mamma och lillasyster. Dom stannade en stund på lite fika och lek. Men tråkigt nog så tyckte min trevliga granne att dom hade för roligt. Dunk och slag i väggen, eller vad det nu var hon slog i... Allvarligt?! Klockan var 15:00 och hon kan inte ta att barnen leker? Fyfarao vad arg jag blir. Det är så patetiskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Blä! 😔

När vi hade sagt hejdå till storebrorsan blev det soffmys med en trött Edwin. Sedan måsta jag göra klart middagen innan Mattias kom hem. Tillslut kom han äntligen, lilleman fick ny energi när pappsen började busa med honom! 

Till middag idag blev det fläsk och löksås, på herrn's begäran. Gott! Sedan smet jag iväg till affären en snabbis med Edwin lekte med pappsen. 

Väl hemma igen var det dags att ta tag i disken. Mattias packade väskan för att bege sig till Lindefallet på match. Ja, han spelar ju hockeybockey på måndagskvällarna nu! 🙊

Klockan tickade på och lilleman var trött. Men han höll ut enda till 19:30-tiden innan han somnade. Godnatt mitt älskade barn! 💙

Mama-alone-time i soffan. Tända ljus och teven... Hade en liten tanke om att koka knäck och kola, men jag orkade fasen inte. Får göra det en annan kväll. Om jag hinner - tiden rusar ju verkligen iväg nu. Snart är det julafton! 😅








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0