en lång tisdag... 😅

Tisdag och morgon klockan 06:30 på pricken. Edwin ropade från sitt rum. Han hade alltså sovit hela natten där, så jag kände mig hyffsat pigg. Skön känsla! 

Morgonmys... Kaffe och macka under en mysig filt i soffan, och barnprogram. Inte för att min lilla vilde har tid att sitta stilla, men mamman får iallafall en lugn start. Edwin brukar alltid leka så bra själv direkt på morgonen, så då passar jag på att slöa! 😅

När jag hade piggnat till kickade jag igång dagen på allvar. Påklädning, bädda sängarna, slänga in en tvätt och göra mig redo. Precis när vi var färdiga kom min mormor hit. Hon skulle vara här med Edwin medan jag jobbade eftermiddag. Glad kille! 

Tvätten hann inte snurra klart innan jag skulle åka, men har man en mormor som äääälskar tvätt så är det ju inga problem! 😜

Edwin somnade strax innan 12-tiden, så jag åkte lite tidigare. Hann svänga in på Röda Korset där jag fyndade en snygg tröja till Elias och en massa assietter till jobbet. Även en sväng in på Ica blev det. Hade slut på en del grejer till Edwin här hemma... 

En bra dag på jobbet. Men lång. Jag var ute i butiken idag, lite ovant men kul med variation! 

När klockan äntligen blev 18:00 fick vi börja städa. Tror jag kom ihåg allt där ute. Det viktigaste är ju att slå ut kassan och räkna, och det sitter kvar inne i huvudet sen förr. Skönt! 👍

Väl hemma möttes jag av en glad och tokig son. Mormor stannade kvar en bra stund eftersom jag skulle göra slingor på henne. Mattias nattade en trött Edwin medan vi lekte frisörsalong. Slängde i en mörkbrun färg i mitt eget hår också, så nu är utväxten borta! Mormor blev nöjd med sina slingor hon också. Tur för mig! 🙊

Nu är det kväller och jag har precis duschat. Blir sängen ganska snart, en trött mamma som inte är van att jobba tre dagar i rad. Det tär litegranna psykiskt att vara borta från Edwin så länge, även om jag träffar honom halva dagen. Att jobba en dag då och då går bäst, men när det blir många dagar irad så värker mammahjärtat! Fast så är ju livet, han är ingen bebis längre... Och jag ska väl förhoppningsvis hitta en hundraprocentig sysselsättning i framtiden jag med. Men nu ska det bli skönt med några dagar ledigt med min lilla älskling! 👌

Har inte lyckats få en enda bild på mitt lilla yrväder idag. 🙊



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0