en himla bra dag... 👍

Lördag och en riktigt lyxig start för mig. Mattias och Edwin Ă„kte till Bobygda redan vid 08-tiden, sjĂ€lv kröp jag ner under tĂ€cket igen och somnade om. 

Gissa om jag kĂ€nde mig utvilad klockan 09:45 dĂ„ klockan ringde? Underbart. I vanliga fall skulle jag nog ha vaknat med huvudvĂ€rk, men efter en jobbig natt sĂ„ behövde jag just en sovmorgon! Edwin har börjat sova oroligt igen... Vaknar och gnĂ€ller till, ibland flera gĂ„nger i timmen. Tror (och hoppas) att det bara Ă€r en fas med nya tandsingar! 🙈

Det kĂ€ndes riktigt ovant att kliva upp och vara helt ensam hĂ€r hemma. Lyxade till det med en kopp kaffe frĂ„n Tassimo-maskinen. Vi mĂ„ste köpa fler kapslar! Kaffet blir riktigt gott faktiskt. 

Fast nĂ„gon lĂ„ng-mysar-morgon blev det inte. InsĂ„g att jag hade rĂ€tt brĂ„ttomt till jobbet... Men nu hade jag ju bara mig sjĂ€lv att göra redo, sĂ„ det gick bra. Kom i tid utan att stressa! 

En vĂ€ldigt bra arbetsdag, det trodde vi aldrig. Vi hade nog förvĂ€ntat oss lite kaos, men sĂ„ blev det inte. Visst hade vi mycket, men allt flöt pĂ„ bra. HĂ€rligt! 👍

Klockan 15:45 hade vi stĂ€dar fĂ€rdigt och kunde bege oss hemĂ„t. Kom hem till en tom lĂ€genhet. Mattias hade packat sina grejer och lĂ€mnat mig. NÀÀÀrĂ„... Men grabbarna hade inte kommit hem frĂ„n Bobygda Ă€nnu, sĂ„ jag fick en lugn stund för mig sjĂ€lv. Passade pĂ„ att vika tvĂ€tt och slĂ€nga in en ny maskin. Har varit lite lat pĂ„ den fronten! Det kĂ€nns som att jag gĂ„r all in pĂ„ dethĂ€r att "göra sĂ„ lite som möjligt" i jul, haha! 🙊

Runt 16:30-tiden kom Àntligen Mattias och Edwin hem. Mina fina Àlsklingar! Lilleman hade haft det bra hos sin farmor och farfar idag, trots lite feber. Lillgubben...

Dom hade tagit med mat hem till mig frĂ„n Bobygda, skönt att slippa laga nĂ„got. Vi satt vid köksbordet och hade en mysig stund. Edwin vill gĂ€rna sitta pĂ„ en vanlig stol nuförtiden, haha. En god kopp kaffe hann vi ocksĂ„ avnjuta innan lilleman var leksugen! 

Grabbarna lekte i storebrors rum, medan jag plockade lite och förberedde ett bad till Edwin. Han blev som vanligt helt lyrisk nĂ€r han insĂ„g att han skulle fĂ„ hoppa i och plaska! 😃

Efter badet hade vi en ren och gosig pyjamaskille. Jag och Mattias turades om att duscha vi med. Lördagsmyset kan börja! 👌

Innan Edwin skulle sova hann vi leka en stund, och lĂ€sa böcker. Det Ă€r en stor favorit hos lilleman nu! Sitta i knĂ€t och blĂ€ddra och peka, sĂ„ himla mysigt! ❀

Strax innan 20-tiden somnade min lilla skatt. Hoppas att det hĂ€r natten bli bĂ€ttre! 

Innan jag sjönk ner i soffan hĂ€ngde jag tvĂ€tten och tĂ€nde alla ljus. Resten av kvĂ€llen blir fortsatt lugn... Ska försöka leta rĂ€tt pĂ„ lite julkĂ€nsla, kan verkligen inte fatta att det bara Ă€r fyra dagar kvar?! 🙈





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0