en fredag hemifrån... ✨

Fredag och en tidig morgon, på lillchefens begäran såklart. Men jag lyckades förhandla till mig lite morgonmys i sängen, välling och spotify är det enda som kan få honom att stanna i sängen en stund... 🙊

Kaffe, frukost, påklädning och en funderare på vad dagen skulle innehålla. Till slut bestämde vi (jag) att det fick bli en sväng till stan. Vi hade tur och fick sällskap av gammelmormor! 👍

Lite shopping blev det allt... Hittade fina matchande tröjor till barnen som dom ska ha på julafton. Även ett par marinblå chinos till Elias, alla tre plagg för 300:- på Kappahl. Hurra för rabatter! Svårt att få rätt färg på bild, men tröjorna är så himla fina i verkligheten! 👌

Jag råkade även köpa en till julklapp, guldiga julkulor, en svart korg och en minigran. Ja, någon riktig julgran blir det absolut inte här hemma iår. Våran vilda unge skulle nog ha gjort den barrlös på några dagar... Men den här minigranen var faktiskt fin, har spanat på den förut. Måste bara fixa belysning, sen så! ✨

Edwin sov en timme i vagnen på stan, sedan blev vi bjudna på lunch hos gammelmormor. Så gott! Jag fick världens matkoma och råkade somna till i tio minuter på kökssoffan. Galet skönt... Sen fick jag faktiskt tillbaka energin! 

Fick ett loppissug och åkte iväg helt själv till Håstaholmen medan Edwin lekte med gammelmormor. Fyndade några mässingstakar, kom på igår hur fint det är tillsammans med vitt och svart. Nöjd! Det blev även ett "ställ" för olja/vinäger, en klänning med prislappen kvar och en röd stackars gris som var ruggigt ful. Men med lite svart färg så fick den nytt liv igen! 👍

Vid 15:30-tiden åkte vi hemåt efter en hel dag på bortaplan. Skönt att komma hem, till rolig post dessutom. Fotoboken på Edwins först år hade kommit, så fin så! 

En lugn och skön eftermiddag/kväll... Mattias åkte iväg på julbord med jobbet. Vi här hemma donade på med lite allt möjligt. Vek tvätt och slängde in en ny maskin, nu är det faktiskt nära till botten! 

Edwin fick även ta ett bad innan det var sängdags. En trött liten kille som bara sovit mellan 11-12 idag. Ändå höll han ut och lekte enda till 19-tiden. Men så fort han la huvudet på kudden så somnade han, hihi min lilla tröttis. Godnatt! 💙

En ensamkväll för mamman. Har klätt den lilla julgranen, kvällsfikat och tagit det lugnt i soffan. Får se hur länge jag orkar vara vaken, det vore nog inte så dumt att ladda inför helgen heller! 🙊









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0