en dag hemifrån... 🙏

Onsdag och morgon vid 07:30-tiden. Jag var rejält trött efter en halvtaskig natt. Edwin tyckte nämligen att det var roligt att vara vaken någon timme inatt... 😴

Men efter lite mys i sängen med min glada lilla unge så vart jag piggare. Orkade masa mig upp till kaffebryggaren, och sen blir det alltid bättre. Skönt att få vakna till liv i soffan med kaffekoppen, teve och tända ljus! 👌

När alla morgonbestyr var avklarade var vi redo för dagen. Äntligen skulle vi få åka till Elina och Iris och leka! 😃

En mysig förmiddag... Kaffe, lussebullar, daimkakor, prat och lekande ungar. Men dom är rolig dom små liven, allt som den ena leker med ska den andra också ha. Hihi! 🙊

Mitt på dagen fick Edwin och Iris äta lunch, sedan bestämde vi oss för att åka till Åhléns och A&H en sväng. Jag skulle köpa snus och spana på en julklapp. Edwin somnade och sov i bilen, sedan i vagnen inne på Åhléns. En lagom powernap på 40 minuter. Helt enligt min plan - toppen! 

Efter att vi varit på A&H sa vi hejdå till tjejerna och åkte hemåt. Eller ja, vi åkte till lillemans mormor som hade Edwin-avstinens! 🙊

Där blev det lite fika och mys. Jag tog även tillfället i akt och smög iväg hem för att hämta alla julklappar. Skönt att ha dem uppe på Norrvägen redan nu! 👍

När jag var hemma kom grannen ut och pratade också. Aningens upprörd över att vi hört av oss till H-bostäder. Men jag stod på mig, förklarade hur vi kände, svarade som jag tyckte och lyckades faktiskt få henne att tina upp lite. I grund och botten är det Hudiksvalls Bostäder hon är förbannad på, kom det fram. Men ändå, jag/vi vantrivs fortfarande här på grund av detta. Hur kul är det att sitta och betala 6500 kronor i månaden för en lägenhet där man inte får leva som man vill. Jo, vi får såklart leva hur som helst egentligen. Men jag kan inte låta bli att känna mig obekväm. Vi vill ju inte störa någon. Men vem vill tassa på tå i sitt egna hem? Jag vill ju att barnen ska få röra på sig hur mycket dom vill, dethär känns supertråkigt... 😔

Vid 16:30-tiden åkte jag och Edwin hem till pappsen. Idag fick han äran att laga middag, och då blev det pyttipanna. Jag hade dock tur och hann sno åt mig gårdagens mat som fanns kvar. Mycket godare! 😜

Efter maten fick Edwin hoppa ner i badet med pappa. Populärt! Själv diskade jag undan, vek tvätt och slängde in en ny maskin. Lite skönt kvällsstök... 

Klockan tickade på och vi hade en trött kille här hemma. Mattias lekte med honom in i det sista, sedan slocknade han vid 19:30-tiden. Jag tog en skön dusch, hängde tvätten och fixade lite med föräldrapenningen innan min soffkväll kunde börja! 

Tända ljus och teve... Kan inte låta bli att titta på Hemnet efter hus heller. Åh! Men först måste jag ju komma på vad tusan jag ska göra. Plugga? Söka jobb? VART?!?! Håller på bli tokig och få ett sammanbrott snart...

Ska försöka lägga tankarna åt sidan nu ett tag och kika på en film med Mattias! 💙






Kommentarer
Carro

Vi är två om den saken, vad fasen ska man göra?
Jag har lust att plugga. Men till vad???
Tiden bara går å man står själv och bara ser på å trampar. Kommer ingen vart. Får panik av att inte veta vad jag vill göra. :(

2014-12-17 @ 22:09:56
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0