en bättre dag... ✨

Fredag och en skön sovmorgon till mig. Mattias körde lite flex, och väckte mig vid 08:30 med färdigt kaffe. Villen lyx! 

Men jag var ändå trött... Edwin kände för att vara vaken en stund inatt. Han bara låg och pratade, pratade och pratade. Skitunge! 🙊

En lugn och skön morgon hade vi, lilleman och jag. Han hade tur att det var en traktor här utanför och grävde, gissa vem som stod fastklistrad vid fönstret?! Han har verkligen blivit alldeles bil- och traktortokig! "Bi" (bil) och brumbrum säger han hundra gånger per dag ungefär! 😁

Förmiddagen försvann i ett naffs, och inte gjorde jag något vettigt heller. Äsch, ibland är det tillåtet... 🙈

Mitt på dagen åkte vi till lillemans mormor. Han skulle få mysa där medan jag jobbade ett em-pass. Efter en veckas ledighet så kände jag mig riktigt taggad faktiskt! 💪

En alldeles lagom eftermiddag på jobbet. Jag var ute i butiken, tycker det är så roligt! Vi hade att göra hela tiden, så klockan tickade på bra. Vips var det dags att städa och bege sig hemåt. Vi fick fina snittblommor med oss hem också - superglad! 😃

Härligt att få träffa min lilla prins igen, men han hade som vanligt haft det bra. Dessutom var ju Minnah där, superkul med en hund tycker Edwin. Faaaast kärleken är väl inte direkt besvarad, haha! 😂

När vi kom hem till pappsen igen blev Edwin jätteglad, och jag fick en chock... Min kära Mattias hade köpt blommor, skrivit en gullig lapp (på ett kaffefilter), lagat middag, tänt ljus, dammsugit, torkat golven, städat toaletterna och varit ut med sopsorteringen. Helt underbart att komma hem till. Tack min bästaste älskling! ❤️

Fick sätta mig vid ett dukat bord och äta hans egenfångade fisk, gott och lyxigt värre! Edwin fick några smakbitar han med, det gick som vanligt ner. Sedan blev det sängen för våran trötta lillplupp. Klockan hade hunnit bli 20:00 och han somnade på två röda! Godnatt min skatt... 

Medan Mattias nattade lilleman började jag att diska, sedan tog jag en skön dusch innan vi sjönk ner i soffan. Mattias kom med en varsin öl och lite ölkorv, det får bli vårat fredagsgotta! 👌

Kvällen blir nog inte allt för sen, jag ska nämligen jobba imorgon också. Men bara ett kortpass mellan 11-16, så det ska nog gå bra! 😃

Trevlig helg på er! ✨






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0