den där känslan... 😩

Torsdag och morgon vid 07:30-tiden. En pigg son och en trött mamma, som vanligt. Är alla såhär trötta den här tiden på året? 😱

Kämpade mig iallafall upp till kaffebryggaren och fick dagens första ljuvliga kopp. Och Edwin fick sin älskade macka - höjdpunkten på dagen! 🙊

Sedan blev det en himla slapp förmiddag för mig, gjorde verkligen ingenting. Har hamnat i en enorm svacka och allt känns bara piss och skit. Jag vet att vi inte borde ta åt oss av grannen och hela den här situationen, men det är så svårt. Allt känns så sjukt obekvämt och obehagligt, ja för hon är verkligen en obegaglig människa. Jag vill inte bo här. Jag vill inte inte inte. Samtidigt så blandas allt med paniken för framtiden. Ja ni hör ju... En riktig downperiod för mig! 

Edwin verkade nästan känna att jag inte var i form. Han lekte själv HELA förmiddagen, ibland kom han och kramades i soffan. Min lilla fina älskling!

Tiden rullade iallafall på i rasande fart, och vips hade jag en trött kille här hemma. Mat i magen, sedan hopp i säng! Ännu mer tid för mamma att grubbla i soffan och gräva ner sig... 

Vid 13-tiden fick vi besök x 3 och jag fick äntligen något annat att tänka på. Det var min farmor, farfar och Tompa som kom hit. Farmor hade med sig en massa bullar, så det blev gofika innan Edwin vaknade. Han blev som vanligt glad över lite besök. En massa lek och spex! 🙊

När vi blev själva igen var klockan runt 14:30-tiden. Edwin blev helt plötsligt jättesur och gnällig, tror han ville ha kvar sina besökare och inte bara vara med tråkmamman! 😜

Men vi hade tur... Pappsen kom hem tidigare från jobbet. Glad kille igen! 👍

Vi bestämde oss för att åka till stan. Jag hade ett paket att hämta och det hade tydligen hamnat på Coop. Så varför inte passa på att handla samtidigt? Bra idé tyckte Edwin, som var på strålande humör inne på affären. Flirtade med allt och alla, gjorde grimaser, skrek pappa till varenda gubbe och skrattade åt alla som hejade på honom. Uppmärksamhet är ju det bästa som finns! 🙊

Efter handlingen åkte vi till mina föräldrar en sväng. Edwin fick äta sin middag där, och vi vuxna fick en lugn stund med prat. Jag fick bubbla ur mig allt skit, och sitta och sura ett tag. Återigen - blä blä blä. Hatar när jag mår såhär! Men det är ju bara jag själv som kan göra något åt det... 

Väl hemma igen packades allt upp. En trött lilleman donade i brorsans rum, och Mattias rotade fram vår gamla Tassimo-maskin. Hade köpte kapslar till den idag, så vi avnjöt en god kopp kaffe innan vi började med maten! 👌

Ibland är det skönt med lite annorlunda dagar. Oftast har jag middagen klar när Mattias kommer hem från jobbet. Men idag blev det annat... Det blev middag vid 19-tiden. Tacos! Mysigt, och härligt att hoppa över vardagsrutinerna! 👍

Edwin var som sagt jättetrött och somnade så fort vi ätit klart. Sedan tog jag tag i diskberget och duschade. 

Soffkväll... Tända ljus och Jul med Ernst. Får se om vi kikar på någon film också innan det blir sängen! ✨






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0