äntligen fredagkväll... 😅

Fredag och morgon vid 07-tiden. Jag kände mig ovanligt pigg, riktigt skönt. Elias och Mattias hade åkt på jobb/dagis redan. Här hemma hade vi en lugn morgon. Kaffe och soffmys med min lilla skatt framför Musikhjälpen, bästa starten... 👌

Efter alla morgonbestyr blev det lite lek. Sedan fick vi besök! Leif och Lisa kom hit (min biologiska morfar som jag knappt träffar). Vid födelsedagar och i juletider så brukar han dyka upp med en present/julklapp, alltid ett kuvert med en femhundrig. Ibland står det Sara på kuvertet, ibland står det Saga... 😑 I år stod det faktiskt Sara med familj, och innehöll även en varsin slant till barnen. Tror att det var menat som en försenad present till Edwin, men jag väljer att dela det mellan barnen. Ner i sparbössorna! 

Vi drack lite kaffe, pratade och busade med Edwin. Men som alltid har han bråttomt hem. Gör inte mig något direkt... Vi tackade och vinkade hejdå. 

Klockan tickade på och det var dags att göra sig iordning. Mamman skulle jobba och lilleman skulle få mysa hos sin mormor och morfar. Hann fika lite där jag med innan jag måsta bege mig. 

På jobbet hade vi lite personal-kaos. En bortrest, en på begravning, en magsjuk. Hur gör vi? En av bagarna fick jobba ett pass uppe i serveringen, och en fick stanna extra länge. Vid 14-tiden kom vår nya extrajobbare, så det var hon och jag resten av eftermiddagen. Det gick finemang! Ganska lite folk, vilket kanske var tur. 

Klockan gick väldigt sent och jag ville bara hem. Har mått konstigt hela dagen. Liksom svag, yr och lite illamående. Hua! Fast ju längre dagen gick desto bättre blev det. Men det var riktigt skönt när vi fick städa ihop och åka hemåt. 

Körde mot Norrvägen och min älskade lilla prins. Han blev glad av att se mig, men hade haft det riktigt mysigt hos mommen och moffen! ❤️

Ganska snart brummade vi hemåt till pappsen och storebror. Här hemma stod det mat på bordet, och disken var undandiskad. Härligt! Satte mig ner och mumsade tacos medan jag lyssnade på grabbarna som lekte i Edwins rum. Storgrabbarna hade redan ätit. 

Edwin blev helt överlycklig över att få leka med storebror efter en dag ifrån varandra. Jag bara älskar det där skrattet som bubblar ur honom när Elias tokar sig. Elias var på ett strålande humör han också. En bra dag på dagis, sedan hade han fått köpa Fredagsgotta. Gissa vad han valde? Fem stycken Kinderägg. Han som är helt galen i att titta på Youtube när dom öppnar typ 100 kinderägg. Jag förstår inte tjusningen, men han verkligen älskar det. Tror att det är överraskningarna som lockar?! 🙊

Kvällen var mysig. Lek på Elias rum, hela familjen. Mest glada miner och trevligt, förutom när vi sa att det var läggdags. Klockan hade sprungit iväg och blivit 20:30, men storebror ville inte alls lägga sig. Men nog var han trött alltid, båda två somnade ganska på en gång! Godnatt bästisar! 💙

Vuxenkväll... En dusch, tända alla ljus och krypa upp i soffan. Men urk vad trött jag är. Tror det blir en tidig kväll faktiskt, hoppas att jag vaknar upp och känner mig bättre imorgon! 😊







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0