sjukstuga på gång... 😩

Lördag och en behövlig sovmorgon till klockan 08:00. Grabbarna gick upp två timmar tidigare, så jag kunde bre ut mig och snarka bäst jag ville. Dessvärre vaknade jag med halsont... Det hade jag inte planerar in direkt. Usch! 

Morgonen här hemma var seg. Kaffe, frukost och göra oss redo för dagen. Vid 10-tiden åkte vi mot stan allihopa. Uträttade lite ärenden innan vi tog en kaffe på mitt jobb. Sedan fick jag pussa mina älaklingar hejdå, dags att jobba! 

En bra arbetsdag! Lagom mycket av allting, dessutom sprang tiden iväg. Så skönt att ha läget under kontroll hela dagen, och sedan få städa undan och åka hemåt. Idag kom min älskade familj och hämtade mig. Även Elias! Han kom till oss en dag tidigare denna vecka. Så mysigt att ha alla samlade! ❤️

Vi åkte hemåt med hungriga magar! Edwin fick äta först, sedan åt vi andra. Hämtmat fick det bli idag! Mmm... 

Mattias åkte och jobba efter maten, så jag och barnen blev själva. Lek och bus! Dom var glada över att se varandra igen, brorsorna! Edwin blev till och med erbjuden att bada med Elias. Det brukar storebrorsan aaaldrig vilja göra annars, hihi. 

I med kidsen i plurret. Plask och lek, det gick faktiskt riktigt bra! Inget bråk eller sura miner. Sedan tog jag upp dom en efter en... Smörja in, på med myskläder och klippa naglarna. Rena och fina gosungar! 👌

Eftermiddagen försvann i lek och pyssel på Elias rum. Sedan blev det lite filmmys och lyxigt kvällsfika. Tårta som blev över på jobbet, mums! 😋

För första gången så såg jag även att Elias och Edwin lekte tillsammans. Jag satt på en stol och gjorde en "tunnel" med mina ben mot väggen på andra sidan. Där kröp dom båda under och lekte jaga, hur länge som helst. Dom skrattade och kröp efter varandra, så himla kul att se dom busa tillsammans. Varm i hjärtat! 💞

När klockan närmade sig 19:30 fick Edwin hoppa i säng med en flaska välling. Under tiden borstade jag tänderna på Elias, sedan ville han krypa ner i sin säng och titta på surfplattan medan jag nattade Edwin. "Jag ska inte sova, bara vila lite"... Fem minuter senare var det någon som snarkade. Hihi, trött storebror! 🙊

Edwin var det värre med. Han vill verkligen inte sova! Tror klockan var närmare 20:15 när han kom till ro. Då skyndade jag mig att ta en dusch, sedan hann jag precis slänga omkull mig i soffan när Edwin vaknade igen. Ledsen, snorig och täppt i näsan, lillhjärtat. Säg inte att vi ska bli sjuka nu?! Min hals gör fortfarande ont, och lilleman verkar bli förkyld han med... 

Vid 21-tiden kom Mattias hem. Lördagsmys? Nej, vi turades om att bortsa tänderna. Sedan la vi oss med en ledsen Edwin i sängen. Och här ligger vi än, nerbäddade och trötta! Lilleman har iallafall somnat här emellan oss... Tror jag ska göra detsamma. Försöka sova mig frisk! Fast vem vet, det kanske inte bli just nå sömn inatt heller. Det bestämmer nog vårt lilla snoriga hjärta... 💙







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0