saknar ihjäl mig nu... ❤️

Tisdagen kickade jag igång innan tuppen ens var vaken. En förmiddag på jobbet väntade... 

En lugn dag hade vi, men vi fick mycket bra gjort. Allt flöt på bra och vi hade roligt som vanligt. Utan humorn som vi har på jobbet så skulle jag inte trivas för fem öre tror jag. Det är arbetskompisarna som gör det så roligt! 😘

När jag slutade så gick jag en runda på stan. Kom över en massa bra saker på Åhléns-rean. Första julklappsköpen!  Ute i god tid kan man säga, haha... Men det var halva reapriset på en massa spel och leksaker, så jag passade på att fynda till barnen. Skönt att sprida ut kostnaderna för julklapparna också! Jag handlade för 500 kronor. Saker till ett värde av 1500 kronor på ordinare prislapparna! Mycket fint för pengarna. Ett gäng spel, pussel, kläder, filmer, klossar, Brio-fisk, Alfonsgubbe m.m... Härligt! 👍

När jag kom hem möttes jag av en tom lägenhet. Mattias och barnen hade åkt till Bobygda. Och gissa om jag blev ledsen när jag fick reda på att dom skulle sova där! Neeeej... 💔

Jahapp. Det var bara att gilla läget. Vet att dom har det bra där med pappsen, farmor och farfar. 

Vad gör mamman när hon är helt ensam hemma då? Jo, hon storstädar. Såklart. Dammar, dammsuger, torkar golv och städar toaletterna som en galning. Svetten rann när jag var klar! 💪

Sedan fick jag för mig att prova flytta kökssoffan från Elias rum till köket. Har jag fått en idé så måste jag genomföra den. Pust och stön! Vettetusan hur jag bar mig åt, avståndet mellan Elias rum och köket är ju minimalt. Väldigt snäv vinkel... Men på plats kom den! Och det blev ganska bra, man måste nog vänja sig. Har inte trott att den får plats där inne, så därför ställde vi den i Elias rum direkt när vi flyttade. Nu fick han mer plats att leka på också. Win-win! 👍

Nu är det kväller och jag har precis tagit en dusch och tvättat håret. Myskläderna på! Men nu då? Saknar familjen så det gör ont... Det var skönt att få dona på helt själv och få njuta av ett städat hem, men i max 20 minuter. Nu vill jag ha hem grabbarna, höra på skrik och skratt, vara tvungen att dra fram sopen trots att jag har städat, plocka leksaker och byta blöja. Men framför allt villa jag busa och mysa med barnen... Stå ut, stå ut. 😐

Kvällen blir lugn här i min ensamhet. Kanske en film och lite kvällsfika innan det är dags att hoppa i säng!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0