mysig shoppingdag... đŸ’”

Onsdag! HĂ€r hemma gjorde vi morgon strax innan Mattias alarm började tjuta. Edwin har blivit orovĂ€ckande morgonpigg, trots att han sover lite pĂ„ dagarna och somnar rĂ€tt sent om kvĂ€llarna. Behöver du ingen sömn unge? Det behöver din mor... 🙈

En tidig morgon = mycket kaffe. Elias och Mattias gjorde sig redo för jobb/dagis, sedan pussade vi dom hejdĂ„. KĂ€nns sĂ„ skönt att han trivs pĂ„ sin förskola och tycker det Ă€r roligt att Ă„ka ivĂ€g! Slippa den dĂ€r morgon-och-dagis-Ă„ngesten... 

För oss hĂ€r hemma flöt morgonen pĂ„ i ett lugnt tempo. Tv, mys och lek med mitt lilla bustroll. Åh vad det lyser bus i ögonen pĂ„ honom nu! Kontaktuttagen Ă€r superroliga, dessutom vet han att det Ă€r förbjudet. Ännu mer spĂ€nnande. Han skrattar och skakar pĂ„ huvudet nĂ€r jag sĂ€ger ajabaja. En riktigt klĂ€tterapa börjar han bli ocksĂ„. Ingen lugn stund nu inte! 😅

Medan lilleman sov sin första powernap passade jag pĂ„ att lata mig pĂ„ soffan. Sedan kom Carro hit. SĂ„ fort Edwin hade vaknat Ă„kte vi pĂ„ Ica, och sedan upp till NorrvĂ€gen. Mormor skulle vara barnvakt medan vi var pĂ„ Majas cafĂ©! 

Johanna kom och hĂ€mtade upp oss, skönt att fĂ„ Ă„ka en finbil för en gĂ„ngs skull, haha. Efter drygt en timmes bilfĂ€rd var vi Ă€ntligen framme! Himmelriket... 

Först gick vi ett varv och kikade mest. Det Ă€r ju sĂ„ mycket saker dĂ€r sĂ„ man blir lite halvblind. Vi beslutade oss för att ta en fika och ladda upp för runda nummer tvĂ„. Goda och stooora mackor! En mysig stund med kaffe och prat om ditt och datt. Sedan var vi redo att fylla shoppingkorgarna! 

Jag hittade tvĂ„ fina presenter till Edwins 1-Ă„rsdag. En vĂ€ska och en trĂ€bil. Även Elias fick tvĂ„ nya bilar, en av mig och en av mamma sin. Sedan var det dethĂ€r med att unna sig sjĂ€lv... TvĂ„ fina grejer fick jag med mig iallafall. En ljuslykta och en ljusstake. Hade velat köpa nĂ„nting mer, men snĂ„lhet + platsbrist hemma vettu... Jag Ă€r glad Ă€ndĂ„! Presentkortet gick Ă„t, och det var ju mĂ„let. En otroligt mysig dag med fina vĂ€nner. Det behövs inte mer Ă€n sĂ„ för att fylla pĂ„ energiförrĂ„det. Vissa mĂ€nniskor blir man verkligen inspirerad av och det ger massor med positiv energi. Tack för idag tjejer! 😊

Nöjda och lite fattigare Ă„kte vi hemĂ„t. Vi hĂ€mtade Ă€ven Elias pĂ„ dagis och Ida hos sin mormor. Tror Elias vart lite paff nĂ€r bĂ„de mamma och Sara kom, nĂ€r han förvĂ€ntade sig att pappa skulle hĂ€mta!  đŸ™Š

NĂ€r vi kom till Forsa slĂ€ppte Johanna av oss pĂ„ NorrvĂ€gen igen. HĂ€mta Edwin! Elias pussades hejdĂ„ med sin mamma och lillasyster, sedan Ă„kte vi hemĂ„t. 

Mattias hade Ă„kte och fiskat, sĂ„ barnen och jag fick kvĂ€llen för oss sjĂ€lva. Tur för honom att han hade lagat middag till oss iallafall. Chili con carne som jag och Elias delade i oss. Edwin hade nyligen Ă€tit, sĂ„ han fick bara rismums. 

Sedan blev det lek pĂ„ Elias rum. SĂ„ gott det gick. Edwin bara förstör enligt Elias. SĂ„ dom fick leka med olika saker en bit ifrĂ„n varandra, och jag fick sitta som en vakt och dra grĂ€nsen emellan dom. Haha! Men det gick bra Ă€ndĂ„, inga sura miner. 

Innan Edwin skulle nattas blev det filmmys i soffan ocksĂ„. Det Ă€r inte ofta som bĂ„da barnen sitter still och tittar, men nu gjorde dom det. Ljuvligt... 

Vid 20-tiden fick Edwin vĂ€lling, och för ovanlighetens skull sĂ„ somnade han pĂ„ 15 minuter! Tjoho. Skönt, sĂ„ slapp Elias sitta sjĂ€lv i soffan sĂ„ lĂ€nge! 

NĂ€r lillebrorsan hade somnat blev det kvĂ€llsfika för mig och Elias. Sedan lite mer lek innan det var dags att natta honom med. Trött kille! En saga och en vers pĂ„ pippisĂ„ngen var allt jag hann innan han snarkade. Gosplupp! 

Nu Ă€r det snart dags för oss vuxna att hoppa i sĂ€ng med. Jag har gĂ„tt runt med stora problem ikvĂ€ll, vart ska den nya ljuslyktan och ljusstaken stĂ„? Vi fĂ„r se. KĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt sĂ„ kommer dom att flyttas runt nĂ„gra gĂ„nger innan det kĂ€nns rĂ€tt... 🙈

En bra dag lider mot sitt slut, och nu ska det bli sĂ„ in i nordens skönt att fĂ„ krypa ner under tĂ€cket! 👌












Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0