lång och grå dag... ☁️

Lördag och en tidig morgon i detta hem. Barnen verkar vara inställda på att vakna runt 06-tiden varje dag? Jag är verkligen ingen morgonmänniska, så jag får kämpa för att komma upp! Visst, det är ingen omänsklig tid... Men för en kvällsmänniska som sällan kan varva ner före klockan 23-00 så är det tröttsamt. Tack gode gud för kaffe! ☕️

Jag gick upp med barnen medan Mattias hade turen att få sovmorgon. Konstigt det där... När jag jobbade hade jag ingen förtur på sovmornarna? Men när han jobbar är det tydligen så. Det är skillnad på olika, haha! 😏

Barnen började röja igång och leka direkt, hur orkar dom? Själv vaknade jag till liv med två koppar kaffe i soffan. Sedan dukade jag fram frukost till oss som var vakna. Elias skulle nämligen bli hämtad vid 8:30-tiden för att följa med sin mamma och resten av familjen till Stockholm! Äta, kissa och på med myskläder. Sedan var han redo! 👍

Efter lite lek på Elias rum kom hans mamma och vi pussades hejdå. Gud vad fort den här veckan har gått. Det känns inte som att vi hunnit med nånting med honom... Antar att vi är trötta och ovana med dagis och rutiner igen. Men nog har vi haft det bra ändå! 😊

När storebrorsan hade åkt så gjorde vi andra också oss redo för att lämna hemmet. Mot bobygda och barnens farmor/farfar! 

Några goda gärningar gjordes... Mattias satte upp nya taklampor i hallen där och jag dammsög/torkade golven. Sedan gjorde jag spagetti och köttfärssås som vi åt till lunch. Edwin fick mysig tid med farmor och farfar medan vi jobbade på. När vi var mätta och nöjda åkte vi sedan hemmåt. Lilleman var supertrött och somnade så fort bilen började rulla... 🙊

Väl hemma fick vi en lugn eftermiddag. Trött och slö hela bunten! Grabbarna myste i soffan medan jag donade i köket/tvättstugan. Vika tvätt, slänga in en ny maskin och koka kaffe. En behövlig kopp! 👌

Det blev även ett bad för lilleman och en dusch för mig. Rena och redo för lördagsmys! Lek, tv, och middag... Det blev gårdagens pajrester, hade ingen lust för fem öre att göra något annat. 

Vi skrotade på här hemma. Edwin kämpade på trots att han visade trötthetstecken redan vid 16-tiden. Han fick aldrig till någon långsovning idag, så det + en tidig morgon satte väl sina spår! 

Vid 17-tiden åkte Mattias och spelade golf, så jag och lilleman blev själva en stund. Fast efter bara ett litet tag kom Tom hit, glada miner! Vi busade och lekte på Edwins rum. Klossar var kul att leka med! 👍

Tiden gick och det blev tidig kväll, ögonen gick i kors på lilleman. Vi myste framför barnprogrammen, sedan fick han sin efterlängtade välling. Slurp och snark! Han somnade i soffan och det var bara att lägga ner honom i hans säng. Klockan var 18:30, längesedan han somnade så tidigt nu. Antar att det ger utslag imorgonbitti... 🙈

Kvällen är nu här och vi ligger i soffan och slötittar på tv. Ljusen är tända och jag har faktiskt orkat dona lite i köket. Känner sån otrolig inspiration nu, dessvärre så är det svårt med så trånga ytor. Visst, vi har 91 kvm att bo på. Men planlösningen är rätt knepig. Speciellt för en som äääälskar att flytta runt på saker och möblera om. Haha, får nöja mig med små förändringar så länge. Som att flytta en kruka i fönstret... Sånt som ingen mer än jag märker! 😜





Ser ni att jag har flyttat om i fönstren? Hahaha! 😂


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0