ingen helgkänsla... 🙈

Fredagen till ära fick vi ligga länge i sängen och mysa, tack barnen! Strax efter 8-tiden masade vi oss upp... 

Barnen lekte och vi vuxna gjorde oss redo och förberedde för dagen. Vi skippade frukosten hemma, för att istället åka till mitt jobb och äta go-frulle! 👌

Kaffe, juice, mackor och efterrätt lyxade vi till det med. En härlig Fredagsfrukost... Barnen åt bra och skötte sig exemplariskt! När vi sedan var mätta och nöjda åkte vi vidare. Mot buspalatset! 😃

Det var väldigt lite folk där, skönt. Då har man koll på alla! Elias sprang och busade som bara den, fast han vill gärna ha med någon av oss om han ska klättra högst upp - och det är ju bra! Edwin diggade också stället. Wow vad många bollar! Och eftersom det var så lite barn där så kunde han få krypa runt som han ville på det mjuka golvet. Toppen! 👍

Det blev även en liten fika innan vi var tvungna att ge upp. Jag måsta till jobbet. Fast två timmars bus räcker gott och väl... 😅

Grabbarna skjutsade mig till Dackås, sedan åkte dom hemåt. Själv hoppade jag i jobbkläderna och satte igång. Fredagar kan se ut hur som helst hos oss, man vet aldrig. Idag hade det varit mycket på morgonen. Ingen lunchrush, och lugnt när jag började. 

Eftermiddagen fortsatte att vara lugn. Och tur var väl det... För allt jag gjorde gick i slowmotion kändes det som. Klockan tickade på och jag fick inget gjort. Alla har vi sånna dagar ibland, skönt att tiden gick fort iallafall. Städa och byta om! 👍

Mamma var snäll och hämtade mig när jag hade slutat. Hade ju ingen bil idag... Hon följde med in en sväng med lite godsaker hon köpt till Elias och hans fredagsmys. Förutom det så hade han fått en Bärgarn-bil idag också när dom var där. Lycklig kille med både Blixten och Bärgarn! 🙊

Hela familjen var i köket när jag kom hem, plus Tom. Det vankades tacos! Gud så härligt att komma hem till ett dukat bord... 👌

Vi mumsade som bara den. Sedan hann jag kramas lite med Edwin innan han skulle nattas. 

När jag hade diskat undan i köket tog jag en dusch, sedan började min och Elias myskväll. Mattias och Tom åkte till golfbanan... Synd för dom som missade chips, cola och en spindelmannen-film! 😜

En mysig kväll med ElliPelli blev det. Han älskar verkligen Spiderman-filmen, trots att den är otecknad och på engelska. "Det är spindelmannen-språk" säger han. Haha, goplupp! 🙊

Det blev sent för honom ikväll, men det är ju fredag! Klockan 21:30 bad han om att få borsta tänderna och krypa ner i sängen. Då är han trött, när han självmant ber om det! Han somnade på bara några minuter... Tröttis! 💤

Jag har legat i soffan resten av kvällen. Orkar inget annat. Den riktiga helgkänslan infinner sig inte heller när man ska upp och jobba imorgon... Ett pass mellan 08:00 och 15:30. Inget långpass direkt, men ändå, det är lördag. Hoppas inte på en kaos-dag! 

Snart ska jag hoppa i säng så att jag är fit for fight när klockan ringer. Sen, sen är det helg för mig med. Och bara fem dagar kvar på heltidsschemat. Ska bli sååå härligt att vara mammaledig igen, även om det verkligen har varit bra/skönt/nyttigt att jobba i sommar. Nyttigt för hela familjen! ❤️








Elias bästa bilar! 😜


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0