fredagen är här... 💖

Fredag, ingen dag för sovmorgon enligt lilleman. Klockan 06:00 skulle han upp och hoppa, trots att han somnade vid 20:30 igår... En trött mamma masade sig upp mot kaffebryggaren! 😴

Men vad han skulle upp och göra förstår jag inte? Bara en massa grin och tröttgnäll... Redan vid 8-tiden började ögonen att gå i kors på honom. Då blev det gröt och sedan hopp i säng igen! 

Han tupplurade i en timme, så jag fick lite tid till att göra mig redo för dagen, slänga in en maskin med 60-gradig tvätt och även slappa i soffan en stund. Precis när jag tänkte att jag också skulle försöka blunda ett tag så vaknade han. Pruppunge! 🙈

Efter att jag hade hängt tvätten åkte vi till stan. Mot mormor/gammelmormor! Hon bjöd på lunch och kaffe, mmm... 👌

Sedan erbjöd hon sig att passa Edwin medan jag åkte till A&H för att fylla på snusförrådet. Det blev lite mer också, bland annat den perfekta vardagsväskan! Där får jag plats med både mina egna saker och Edwins. Det är sällan vi använder skötväskan nu, och min handväska är för liten för att få plats med blöjor och annat man vill ha med. Så denna var alldeles utmärkt. Lagom stor, praktisk och snygg! 👍

När jag kom tillbaka låg mormor och Edwin i sängen. Lilleman sussade sött. La mig bredvid honom och blundade jag med. Underbart att han slog på stort och sov i 1,5 timme. En piggare mamma! 

Vid 15-tiden åkte vi hemåt. Hade fått order om att INTE laga någon middag. Nehe? Vi skulle tydligen ut och äta, tyckte Mattias. Ja, tack gärna! 😃

Eftermiddagen här hemma försvann i lek och bus. Sedan kom pappsen hem från jobbet, och mormor/morfar kom för att vara barnvakt. Glad lillkille! 

En mysig dejtkväll fick vi på Routan. God mat, prat och även efterrätt. Proppmätt... Skulle nog ha skippat desserten! 🙈

Vid 19:30 var vi hemma igen. Edwin hade precis somnat och vi sa tack & hej till mina föräldrar. 

Soffkväll... Trötta och mätta låg vi som strandade valar och tittade på film. Inte vilken film som helst. Vi kikade på Elias 10-19 månader! Älskade lillkillen. Och jag fick en chock när jag insåg hur lika varandra Elias och Edwin faktiskt är. När jag har kollat på kort på Elias som bebis har jag inte sett några extrema likheter, men nu när jag såg Elias på filmen blev jag alldeles tagen! Det var som att titta på Edwin nästan. Samma miner och samma ögon/mun/kinder. Helt galet. Älskade små grabbar... Ska bli så kul och se hur Edwin utvecklas i utseendet, vem blir han lik?

En mysig filmstund blev det. Men nu känner jag press att jag måste göra en till film. Har inte gjort någon på Edwin ännu... Ännu ett höstprojekt! 

Snart blir det hopp i säng. Imorgon väntar ett arbetspass för mig! Men bara en kortis, 11-16 ungefär. Sedan kommer även en efterlängtad Elias hit, en dag i förskott. En fin helg! ❤️







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0