fotboll och minigolf... 😃

Lördag och ledigt, verkligt skönt. Mindre skönt att jag vaknade upp med pĂ„ grĂ€nsen till nackspĂ€rr vid 04-tiden. KĂ€mpade mig upp och gjorde vĂ€lling till Edwin (Mattias hade inte kommit hem frĂ„n Sundsvall Ă€nnu) och kom sedan pĂ„ att jag faktiskt har en superkrĂ€m som Karin pĂ„ jobbet tipsade om för lĂ€ngesedan. Aloevera heat. Masserade in den och somnade om efter att Edwin Ă€tit sin vĂ€lling. Klockan 07:45 vaknade vi igen, och det onda i nacken var som bortblĂ„st. Hurra! 👍

Jag och lilleman smög upp och lĂ€t en trött pappa fĂ„ sovmorgon. Vi Ă„t frukost och gjorde oss redo för dagen. Ut i det fina vĂ€dret! ☀

Det blev en promenad upp till lillens mormor och morfar. Glad kille! Han hade full uppmĂ€rksamhet medan mamman fick lyxtid i solstolen. Lovely! 👌

Det blev Ă€ven ett dopp i en nyfylld pool, vilket innebĂ€r att den Ă€r iskall. Burr! Edwin plaskade en stund i sin balja han med. Fast idag ville han inte bada sĂ„ lĂ€nge, det kĂ€nns att det Ă€r lite svalare i luften nu. Inte samma kvava vĂ€rme. Bara skönt! 😅

Timmarna gick... TvĂ„ powernaps och lunch hann lilleman med mellan all lek, medan jag mest latade mig i solen. Det gĂ€ller att passa pĂ„ nĂ€r mormor och morfar Ă€r lediga! 😘

Vid 15-tiden var det dags att Ă„ka pĂ„ fotboll. Forsa spelade hemma mot EnĂ„nger. Mamma gick med lilleman i vagnen dit, och jag tog bilen. Ville hem och byta om till en sval klĂ€nning först. Det Ă€r alltid sĂ„ hett nere pĂ„ planen! Stekande sol och lĂ€... 😎

Edwin trivdes pĂ„ fotbollen. Mycket folk och massa nytt att upptĂ€cka. Han fick Ă€ven inta sin middag dĂ€r. Gött! 

Jag, Tom och Edwin promenerade hem strax innan matchen slutade. Vi skulle nĂ€mligen Ă„ka och spela minigolf lite senare! Men först fick vi ett snabbt besök av systrarna Flodin. Kul att ses en stund. Och Edwin tyckte att Anna var superrolig med sitt lĂ„nga hĂ„r, haha. 

Klockan 19:30 kom vi till Ankarmon. TacobuffĂ©/dricka/fika blev det först. VĂ€lling till lillpluppen som myste i vagnen. Sedan blev det en jĂ€mn minigolfmatch. Blodigt allvar! Vi körde par och rĂ€knade ihop resultaten. Jag och Peter. Mattias och Emilia. Niklas och Tom. Edwin var caddy! Niklas och Tom vann. Men hade inte Peter fĂ„tt 16 slag pĂ„ det sista hĂ„let sĂ„ hade kanske vi vunnit... Jag kom nĂ€mligen delad tvĂ„a individuellt. Tur att jag inte Ă€r en dĂ„lig förlorare! En himla trevlig kvĂ€ll med mycket skratt fick vi. Edwin gillade lĂ€get han med! 😃

Strax innan klockan 22 kom vi hem. Edwin hade dĂ„ precis somnat i bilstolen, och fortsatte att sova i sin sĂ€ng. HĂ€rligt! SjĂ€kv tog jag en dusch med hĂ„rtvĂ€tt, smörjde in mig och hĂ€llde upp ett glas rosĂ©... Ett perfekt avslut pĂ„ en bra dag! 👌

Imorgon Ă€r det söndag och min tur att fĂ„ sovmorgon. LĂ€ngtas! Dessutom sĂ„ kommer en efterlĂ€ngtad Elias hem fram mot kvĂ€llen. Underbart! ❀









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0