firat mig i förskott... 🍰

Söndag och äntligen sovmorgon för mamman! Så himla skönt. Fast det spelar inte någon roll hur länge jag sover egentligen, jag är alltid supertrött när jag vaknar... Men vetskapen om att man har sovit ut är härlig! 😜

Morgonen kickade jag igång med att göra tårtor! Det blev en frukt/gräddtårta och en chokladtårta med vit chokladmousse. Sliskigt söta! 

Sedan rullade förmiddagen på... Plocka, förbereda, mysa och leka med Edwin. Mitt på dagen hände det där fantastiskt mysiga igen, han somnade på mig i soffan. Älskar det. Min lilla goskille! 💕

Mattias åkte till stan en snabbis, sedan kom han hem med snabblunch och rosor. Bästis! 

Tiden flög iväg och mellan 14-15 började det komma lite folk hit. Vi skulle fira min 24-årsdag i förskott. Fullt hus! Mamma, pappa, mormor, farmor, farfar, morfar, Lisa, Inger, Ingemar, Anette, Frida, Mattias, Johanna och Ida. Så kul att ha alla här. Full fart, fika, lek och fina presenter! 💖

Jag fick så mycket fint... Pengar, presentkort på Majas café, blommor, Ernst ljuslykta, en annan fin ljuslykta, linoljesåpa, lindisktrasor, cykellås, Scholl's fotfilsmaskin, och mycket annat fint. Så tacksam! Men allra finast var presenten jag fick av Elias. Lillhjärtat hade själv valt ut två saker som han tyckte passade mig. Solcellslampor som var små nyckelpigor och en rosa ljuslykta, fint inlindat i prinsesspapper. Älskade unge! Det är den finaste presenten jag någonsin har fått. Så rörd och glad... Bästa Elias! ❤️

Edwin vägrade sova något under hela eftermiddagen. Hallå, sova när det är kalas?! Pfffft. Men han höll humöret uppe ändå. Tack vare allt folk. Speciellt Elias, Ida och Minnah! 🙊

Vid 17:30-tiden började det tunna ur på folk här. Mormor min ängel tog hand om diskberget. Själv röjde jag undan lite, slängde in en tvätt och underhöll en trött lilleman. Elias lekte på sitt rum! 

Nu är det kväller och båda barnen sover. Edwin däckade vid 18:30 ungefär, supertrött efter sin halvtimmes powernap mellan 12:30-13:00 bara. Elias åt lite pastasallad och tittade på film innan han också gjorde kväller. Borsta tänderna, välja kläder för imorgon och packa dagisväskan! Ja, imorgon börjar allvaret igen. Dagis och jobb för Elias och Mattias. Hej och välkommen rutiner! 👋

Vi vuxna pustar ut i soffan nu. Har hängt tvätten och plockat ihop lite här hemma. Men nu blir det lugnt resten av kvällen! Soffläge och tv. Sedan hopp i säng och ladda för en ny vecka! Mammaledig, underbart... 👌










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0