en väldigt bra dag... 👌

Torsdagen kickade vi igång strax efter 06-tiden. Jag var helt förvirrad, trodde att det var mitt i natten eftersom Edwin inte hade vaknat nånting innan. Men närå, han slog på stort och sov hela natten i sitt rum! Även Elias sov hela natten i sin säng utan någon olycka. Så för första gången på länge kände jag mig hyffsat pigg. Eller ja, pigg var väl att ta i kanske... Men jag var inte dödstrött iallafall. Skön känsla! 

Upp, koka kaffe, pussas hejdå med storgrabbarna och sedan mysa i soffan med min lillplupp. Åh vad jag njuter av mammaledigheten nu. Att göra ett break och jobba i sommar gav mig helt nya perspektiv. Jag uppskattar tiden här hemma med Edwin sååå mycket mer! 💕

Efter fem minuters soffmys var det nog tyckte Edwin. Killen som bara vill ner och krypa runt runt runt. Han ger sig ofta iväg på upptäcksfärd här hemma, gärna in till brorsans rum. Sedan sitter han där och donar för sig själv. Idag när jag kom in dit hade han fått tag på en filt, satt sig på golvet och bäddat in sig med den. Han såg ut att mysa så himla mycket. Goprupp! 🙊

Medan Edwin roade sig själv i köket så passade jag på att diska. Sedan hann vi bara leka en liten stund innan tröttheten kom ikapp för lilleman. Han somnade 20:00 igår och vaknade 06:10, så han brukar bli trött fort om han inte fått sina 12 timmar på natten. Dags för powernap! 

Medan lilleman sov passade jag på att göra ett städryck. Det såg förjävligt ut på golvet. Edwin var för tusan alldeles skitig om händerna efter att ha krypit runt här. Hua! 😱

Jag hann precis dammsuga, torka golven och städa toaletterna innan han vaknade. Fräscht och fint igen! Ett tag... Provade linoljesåpan som jag fick i present. Helt underbar! 👌

När Edwin vaknade fick han lite mellis medan jag vek tvätt och hängde en ny. Sedan var det dags för oss att åka mot stan! En träff med vår lilla härliga mammagrupp var inplanerad. 

En mysig stund med tjejerna fick vi... Korvlunch, fika, lek och prat. Barnen tyckte verkligen att det var roligt att ses! Dom skrattade, lekte, "pratade" och utforskade varandra. Så himla roligt att se. Goa ungar! 😍

Vid 14-tiden åkte vi hemåt, en trött kille tvärslocknade i bilen. Han fortsatte till och med att sova när jag la ner honom i hans säng. Jobbigt att busa med flickorna! 🙊 

Eftermiddagen rullade på... Förbereda middag, leka med Edwin, tvätta håret litr snabbt och göra mig redo för kvällen. Jag skulle nämligen ut och äta med jobbet. 

Men först fick jag umgås lite med hela familjen. Elias och Mattias åt, jag hoppade över det för att få plats med all go-mat senare på kvällen. Men grabbarna tyckte nog att deras middag var rätt OK den också. Elias åt upp allting! Röding i ugn, med broccoli och dillpotatismos. Så roligt när han äter bra! 😃

Klockan tickade på och det blev lek på Elias rum enda tills jag skulle iväg. Precis när jag skulle åka blev det grinkalas här hemma. Elias blev lite för less på lillebrorsan som röjde runt i hans rum. Poff, så låg Edwin på golvet. Båda två grinade som tusan! Edwin blev nog mest rädd, och Elias ångrade sig nog. Plus att han var sååå himla trött. Tillslut lugnade han ner sig och jag kunde lämna hemmet under kontrollerade omständigheter. 

En trevlig kväll på Route 84 med mina härliga arbetskamrater! God mat och sjukt mycket skratt. Det var lite folk där, men vi höll nog låda för hela lokalen. Haha! 😅

Nu är jag hemma igen och känner mig trött efter en bra dag. Har tagit en dusch och ska snart göra som resten av familjen... Sova! Imorgon är Elias ledig från dagis och ska vara hemma med mig och Edwin. Mys! ❤️










Kommentarer
Johanna

Ja men jag med! :) Haha ja. Eller så har vi bästa förklaringen någonsin. Köpa julklappar och presenter. Plus att vi är värda att åka bort ett par dagar.
SUGEN!

2014-08-22 @ 20:07:51
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja, det har du helt rätt i faktiskt! Nästan så att karlarna får stå för betalningen också ;) men skämt å sido, det vore jäkligt kul om det blev av ju! :-)

2014-08-22 @ 20:26:28
Johanna

Ja det hade de verkligen!

2014-08-22 @ 20:39:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0