en svettig onsdag... 🙈

Onsdag! HĂ€r hemma vaknade jag upp helt ensam. KĂ€ndes sĂ„ konstigt! Önskade av hela mitt hjĂ€rta att grabbarna skulle komma hem... 

Morgonen blev lugn. Sopade undan en massa björkfrön pĂ„ balkongen sĂ„ att morgonkaffet kunde intas dĂ€r. Mysigt... ☕

Vad gjorde jag sedan? Dog trĂ„khetsdöden typ... Att fĂ„ vara sjĂ€lv och ifrĂ„n familjen en timme eller tvĂ„ kan vara sĂ„ otroligt skönt ibland. Men ett helt dygn, nej fyfarao! đŸ˜©

Jag vek lite tvĂ€tt, körde en ny maskin och plockade lite hĂ€r och dĂ€r. Sedan kom mamma förbi en svĂ€ng, sĂ„ vi gick till röda korset. Fyndade en ljuslykta frĂ„n Cult Design för bara 10 kronor! Även en massa saker till jobbet för en billig peng... Assietter, skedar och smĂ„skĂ„lar. SĂ„nt som gĂ„r hĂ„rt Ă„t hos oss! 👍

Jag Ă„kte lite tidigare till jobbet för att slippa bli sĂ„ uttrĂ„kad hĂ€r hemma. Och tur var vĂ€l det... Det var nĂ€stan kaos dĂ€r! SĂ„ jag fick byta om pĂ„ en gĂ„ng och börja jobba. 

En riktig rivstart fick jag! Mycket mat och massvis med disk. Men det lugnade ner sig fort och vi fick kontroll pĂ„ lĂ€get. Runt 15-tiden dog det av helt och det blev dölugt resten av eftermiddagen. SĂ„ vi blev klar i bra tid med stĂ€dningen, en kvart tog det. Skönt! 

Skyndade mig hemĂ„t. Gjorde ett stopp pĂ„ Ica för att köpa gröt m.m till Edwin, sedan hem till familjen! Mina efterlĂ€ngtade grabbar... ❀

Edwin hade tyvĂ€rt redan somnat. Men efter ett tag vaknade han till, dĂ„ var mamman snabb pĂ„ att springa dit och ta upp honom. Puss och kramkalas, min Ă€lskade efterlĂ€ngtade plupp. Elias var tack och lov vaken! Vi hann kramas, busa, leka och mysa ett bra tag. Han fick Ă€ven ett par nya skor som jag fyndade igĂ„r, snygga! Sedan blev det kvĂ€llsfika innan det var sovdags. Mattias hade badat bĂ„da barnen nĂ€r dom kom hem frĂ„n Bonygda, sedan Ă„kte han och fiskade med Peter. SĂ„ jag behövde bara borsta tĂ€nderna pĂ„ Elias sĂ„ var han natteklar. En saga och lite film, sedan sussade han sött! ❀

NĂ€r storebrorsan hade somnat sĂ„ tog jag en snabb dusch. Fyfarao vad svettig jag var. Denna klibbiga och kvava luft tar alla krafter ur en... Och pĂ„ jobbet Ă€r det hemskt. Jag överdriver inte om jag sĂ€ger att det droppar svett frĂ„n pannan. Uscha! 🙈

Efter duschen tog jag tag i diskberget, men sen sjönk jag Ă€ntligen ner i soffan. Och hĂ€r blir jag nog tills det blir dags att hoppa i sĂ€ng. Klockan ringer tidigt imorgon, sĂ„ det blir nog inte allt för sent... 







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0