en riktigt bra dag... 🌾

Torsdag och sovmorgon. Eller? Det var min tur enligt överenskommelsen, men riktigt sĂ„ blev det inte. Mattias och Edwin skulle Ă„ka till Bobygda, sĂ„ jag klev upp klockan 07:30 med dom och hjĂ€lpte till att göra Eddan redo. Sen nĂ€r dom hade Ă„kt kunde jag inte somna om. Snopet! 

Men jag fick en lugn och skön morgon hĂ€r hemma iallafall. Tog med mig kaffekoppen till sĂ€ngen, sedan halvlĂ„g jag dĂ€r och vaknade till liv ordentligt. En hĂ€rlig start... ☕

Lite nytta gjorde jag ocksĂ„. PĂ„ med hög musik, vika tvĂ€tt och hĂ€nga en ny. Sedan gjorde jag mig redo för dagen! 

Klockan 10:30 Ă„kte jag in mot stan. En liten loppisrunda... Är ute efter en byrĂ„ till Elias rum. Hans garderob har ingen "inredning" liksom, allt Ă€r kaos dĂ€r inne. SĂ„ en byrĂ„ till alla klĂ€der vore nĂ„got. SĂ„ kan garderoben fĂ„ bli en koja eller ett bra stĂ€lle att förvara stora leksaker inuti. Tror Elias sjĂ€lv skulle föredra en mysig liten koja! 😃

TyvĂ€rr sĂ„ hittade jag ingen byrĂ„ idag. Synd. Jakten gĂ„r vidare... DĂ€remot sĂ„ hittade jag ett par jeans till mig sjĂ€lv, en liten mjölkkanna och en underbar kruka till Edwins rum! En runda pĂ„ stan blev det med. Rea-böcker som hamnar i barnens julklappshög. Den börjar ta sig nu, haha! 🙊

Innan jag började jobba gick jag till Kaffebaren för att Ă€ta lunch. Helt i min ensamthet. Gott och rĂ€tt mysigt, Ă€ven om man Ă€r hyffsat obekvĂ€m med att fika/Ă€ta sjĂ€lv. Att gĂ„ pĂ„ stan helt sjĂ€lv eller liknande har jag inga problem med. Men att just sĂ€tta sig och Ă€ta/fika helt ensam kĂ€nns lite lustigt. Gott var det iallafall... 😋

PĂ„ jobbet var det full fart ifrĂ„n början. Vi hade mycket enda till 15-tiden. FörstĂ„r inte hur olika det kan vara? IgĂ„r var det stendött, och idag rĂ€tt mycket. Aldrig nĂ„gon logik i det hela heller! Men det Ă€r det som Ă€r charmen ocksĂ„, att man aldrig vet och att alla dagar Ă€r olika. 

Jag gillar ju nĂ€r det Ă€r lite fart, sĂ„ den hĂ€r arbetsdagen var bra. Det lugnade ner sig efter ett tag, men vi hade att göra hela tiden sĂ„ klockan tickade pĂ„ i rekordfart. En snabb eftermiddag! 👍

NĂ€r vi hade stĂ€dat klart Ă„kte jag hemĂ„t. Kom hem samtidigt som grabbarna. Dom hade spenderat hela dagen hos lillens farmor och farfar. Rökt fisk, lekt och busat. Men dom luktade inte direkt smultron nĂ€r dom kom hem... Fiskrök och den inpyrda cigarettlukten som finns i huset. Det blev ett bad för lilleman! Uppskattat. Sedan smörja in alla torrflĂ€ckar (hua...) och mysa med gammelmormor som kom hit en svĂ€ng. Lycklig kille! 😊

Ungen vĂ„ran somnade sent idag med. Men sĂ„ Ă€r det vĂ€l pĂ„ sommaren! Marttias nattade honom medan jag duschade. 

Nu Ă€r det kvĂ€ller och jag har legat i soffan bra lĂ€nge. Funderar pĂ„ att förflytta mig till sĂ€ngen snart. Imorgon gör jag mitt sista arbetspass pĂ„ sommarschemat! Ett förmiddagspass. Sedan blir jag Ă€ntligen mamma pĂ„ heltid igen... 💕






 


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0