en riktig hemmadag... 🌾

Torsdag, och morgon vid 07-tiden. Edwin lekte framför teven och jag fick mitt obligatoriska morgonkaffe! ☕

Efter frukosten hade jag en kladdig liten unge som Ă„kte direkt ner i badkaret. Messmör i hĂ„ret luktade inte allt för gott... 😝

Medan han satt i sin badstol gjorde jag mig iordning dĂ€r inne i badrummet. Sedan var vi bĂ„da redo för dagen! Carro ringde och bjöd hem oss till henne, hon var nĂ€mligen barnvakt till Emil. SĂ„ vi gick dit sĂ„ pojkarna fick busa lite! 

Idag var det ombytta roller. Emil var lite skeptisk mot Edwin och höll sig gĂ€rna pĂ„ avstĂ„nd. Jaha, kan han krypa nu den dĂ€r lille?! BĂ€st att vara pĂ„ min vakt... Haha! 🙊 Vi stannade i en timme och hann bĂ„de fika och leka innan vi gick hemĂ„t igen. 

VĂ€l hemma var lilleman dödstrött. Första tuppluren vid 10:30, det Ă€r sent för att vara honom! La ner honom i sĂ€ngen och han somnade pĂ„ en gĂ„ng. En hyffsad lĂ„ngsovning pĂ„ 1,5 timme! 👍

Dagen rullade pĂ„... Innemys för hela slanten. Vi har lekt och tagit det lugnt mest. Har hĂ€ngt i nya lek- och myshörnan i vardagsrummet. Vi har alltsĂ„ gjort vĂ€ldigt lite idag, men klockan tickade pĂ„ bra Ă€ndĂ„. Vips var det dags att börja med middagen, idag blev det ugnsgratinerad falukorv med potatis och morötter. Enkelt, snabbt och gott. Vi Ă„t nĂ€r Mattias kom hem, och lilleman tyckte det var toppen att fĂ„ plocka i sig kokta morötter! 😊

Efter middagen Ă„tergick jag och lilleman till vĂ„ran lek. Att bygga torn med mjuka klossar och sedan riva Ă€r vĂ€ldigt kul, haha. Pappsen fick diska medan vi byggde och rev. Min moster kom förbi en svĂ€ng ocksĂ„, snacka om att Edwin blev glad. 

Mattias Ă„kte och fiskade, sĂ„ medan lilleman lekte med gammelmoster hann jag bestĂ€lla lite grejer frĂ„n jultidningarna. TvĂ„ gulliga barn knackade pĂ„ och sĂ„lde... En pysselbok till Elias i julklapp, och tre tvĂ€ttkorgar i plast med handtag och bilder pĂ„ vilken tvĂ€tt som ska kastas ner dĂ€r. Har letat sĂ„nna faktiskt, sĂ„ det blir lĂ€ttare att sortera tvĂ€tten efter fĂ€rg/grader! 👍

Runt 18-tiden började vi fĂ„ trĂ„kigt hĂ€r hemma, jag och lilleman. Han sov sin andra tupplur rĂ€tt sent, sĂ„ nĂ„gon tidig kvĂ€ll visste jag att det inte skulle bli... En promenad satt fint. Friskluft efter en hel dag inomhus, och en nöjd Edwin som tittade nyfiket pĂ„ allt vi gick förbi. Ett bra beslut! 👌

Vi kom hem klockan 18:45, dĂ„ blev det lek och mys i vardagsrummet igen. Han var pĂ„ ovanligt bra humör ikvĂ€ll, minimalt med gnĂ€ll och skrik. Han börjar bli sĂ„ rolig, lillhjĂ€rtat. Tokar sig och skrattar nĂ€r jag skrattar. Man fĂ„r liksom en helt annan kontakt med varandra nu. Han förstĂ„r sĂ„ himla mycket, hĂ€rmas och Ă€r medveten om allting. Bara en sĂ„n sak som att vi kan sitta och kasta en mjuk boll till varandra kĂ€nns sĂ„ stort. Underbart att kunna ha roligt tillsammans! 💙

Vid 20-tiden blev det vĂ€lling och hopp i sĂ€ng. En halvtimme senare sĂ„ sov han... GohjĂ€rtat. SjĂ€lv tog jag en dusch, tvĂ€ttade hĂ„ret och sjönk ner i soffan. Trött mamma som funderar pĂ„ att hoppa i sĂ€ng snart. Ska vĂ€l vara lite social med Mattias och Peter som just kom hem, men sen sĂ„ - snark! 😮









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0