en regnig mysdag... ☔️

Söndag och sovmorgon till mamman! Gud så skönt att få ligga och slumra enda till 9-tiden. Kände mig pigg för första gången på länge... En kopp kaffe och allt var tipptopp! ☕️

Nästan på en gång när jag kommit upp ville Edwin ta en tupplur, trött kille! Då passade även pappan på att tupplura en stund. Grabbarna la sig i sovrummet och jag fick en lugn start i soffan. 

Vid 11-tiden åkte Mattias till Näsviken för att dyka. Edwin och jag fick besök av Carro. Efter att lilleman fått mat i magen åkte vi mot stan. Ett besök på A&H, kjelles och Maxi stod på schemat... 

Några fina köp! En "stålkorg", en bit vaxduk som jag ska pyssla lite med, en ny ljuslykta (tänkte köpa den på Majas, men här var den billigare!)  och lite nödvändigt. På Maxi unnade jag mig en ny bukett rosor! 👌

När vi kom hem var Edwin trött. Men innan han fick sova skulle vi båda få lite lunch i magarna. Sen så, sen somnade han sött! Även jag fick lite vila, la mig i soffan och blundade. Sedan toppade jag det med en kopp kaffe och en kaka. Ny energi... 👌

Eftermiddagen kom krypandes och Mattias kom hem med middagen, kebab-söndag! 😋 Det var faktiskt längesedan vi beställde hem mat, så det var gott. 

Sedan fick vi roligt besök! Lillemans mormor, morfar och gammelmormor kom hit. Med fyllda shoppingkassar! Mamma hade varit i Sundsvall och shoppat järnet till barnen! Fina kläder till både Edwin och Elias. Storebrorsan fick även en förvaringslåda som han ska få "designa" själv. Måla, klistra på klistermärken och göra till sin egen. Roligt! Dessutom fick vi värmeljus och sånna där gummigrejer att sätta på bordshörnen. Tusen tack! 💕

Efter lite kaffe och mys med Edwin sa vi hejdå. Grabbarna lekte och jag passade på att diska undan och ta en dusch. Sedan var det dags för besök igen! Emilia och Niklas kom hit. Bingolottokväll. Edwin blev glad och gjorde slut på den sista energin. Lek och bus! 

Vi duttade för glatta livet och höll tummarna. Edwin höll sig vaken enda till treans bingo ungefär. Sedan var det en tröttis som tvärslocknade efter en flaska välling. Vi andra fortsatte i tv-soffan, dutt dutt... Tyvärr ingen bingo för mig. Emilia var den enda som vann, hundra kronor tjoho! 😜

Nu är det kväller och vi sitter fortfarande i soffan... Trött! Borde vika lite tvätt och sådär, men jag tror jag gör det imorgon. Man får faktiskt bara lata sig ibland också. Med gott samvete! 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0