en ny vecka igång... 🌸

Måndag och ännu en ny vecka! Här hemma gjorde vi morgon strax efter 08-tiden. Skönt med en liten sovmorgon när vi blev vakna en stund runt klockan 05. En liten kissolycka för storebror... Mattias skulle gå upp på toaletten, då låg Elias i soffan i vardagsrummet. Han hade bytt kalsonger och slängt dom blöta i tvättkorgen. Lillvännen! Inte så att han kom in och väckte oss. Tur att Mattias vaknade ändå! Efter att vi bäddat rent så somnade han om, men då var det dags för nästa barn att vakna! 💤

Morgonen var lugn här hemma. Vi dukade fram frukost och kaffe, sedan satt vi länge vid köksbordet. Mys! 

Klockan 10:00 hade Mattias klipptid, så jag och barnen blev ensamma. Vi gjorde oss redo och gick ut i värmen! Pust vad varmt och kvavt... 💦

Vi tog en liten promenix. Kikade på vattentornet som brunnit ner, uscha vad hemskt! Elias frågade lite om Tomten som "bor" där, men sen så sa han faktiskt inte så mycket mer... Vi promenerade vidare mot kiosken. Elias skulle promt ha med sin plånbok för att köpa något eget. Vi köpte festisar, sedan fick han betala några små kronor för ett gäng tuggummirullar. Nöjd kille! 🙊

Efter våran drickapaus på kiosken gick vi vidare och hoppades att min moster skulle vara hemma. Bingo! Både Anette och Tom var hemma. Glada barn! Vi lekte, fikade, plockade smultron och hade det härligt. Elias trivs som fisken i vattnet där! Edwin fick lägga sig i vagnen och sova efter ett tag. Tröttis...

Mitt på dagen gick vi hem. Dags för mig att göra mig redo för jobbet. Ingen lust för fem öre... Men jag var ju så illa tvungen! 

Eftermiddagen på jobbet var lugnt. Det märks att folk börjar få slut på semestrarna nu, inte lika mycket turister i farten. Rätt skönt att det inte var så mycket denna varma dag... Gud vad svettigt det blir! Längtar faktiskt efter lite höstluft nu. Friska kalla vindar! 🍃🍂

Vi blev klar fort med städningen. Hem hem hem! Edwin hade tyvärr somnat för natten, så han fick jag smyga in och pussa på bara. Men Elias var vaken! Han och Mattias höll på att göra mat, så jag fick sätta mig till ett dukat bord. Lyx! Egenfiskad öring, potatis, grönsaker och sås. Mums... Elias åt riktigt bra! 👏 Grabbarna hade haft en hemmadag idag, men på sena eftermiddagen hade dom åkt upp till Norrvägen så barnen fick bada i poolen/baljan. Skönt i denna värmen. Edwin hade även rest sig upp i sin balja med hjälp av kanten, mammas stora kille! 😱

Efter maten borstade Elias tänderna, sedan tittade han och jag på film medan Mattias diskade undan. Efter ett tag blev det hopp i säng för en tröttis! En bok, sedan sussade han sött... 💙

Kvällen ägnade jag åt att vika tvätt, hänga en ny och duscha. Sedan dog jag i soffan... Trött och slut! Ligger och slötittar på Beck och funderar på om jag ska somna här. Klockan ringer ju tidigt imorgon, så det blir ju inte så värst många timmar i soffan inatt isåfall. Det klara nog min rygg! 😅







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0